A zalaegerszegi Göcsej IC utolsó kocsijaként indították útnak az első új, belföldi forgalomra szánt másodosztályú IC+ kocsit, amely a MÁV saját tervezésű és gyártású járműve. Egyben ez az első, hazai forgalomba állított vasúti személykocsi, amelyik minden ülőhelyhez 230 voltos, valamint USB-csatlakozót kínál. (Kipróbáltuk, működik!) A most forgalomba állt IC+ mellé a napokban két újabb csatlakozik, az év végéig pedig 35 másodosztályú és néhány első osztályú kocsi kerül ki a szolnoki gyárból – mondta el lapunk kérdésére Kerékgyártó József, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója. Mint emlékezetes, húsz nemzetközi forgalomra szánt IC+ kocsi legyártását követően, tavaly augusztusban kezdődött el hetven darab, belföldi forgalomra tervezett IC+ összeszerelése. A teljes flotta harmincöt többcélú és harmincöt első osztályú járműből áll majd, várhatóan jövő nyárra állhatnak forgalomba. Az első három IC+ kocsi a Zalaegerszeget, Szombathelyt és Veszprémet Budapesttel összekötő Göcsej és Bakony intercity vonatokban közlekedik.
Stratégiai célkitűzés, hogy az unió öt legélhetőbb országa közé kerüljünk
Navracsics Tibor arról is beszélt, hogy mi lesz az uniós magyar elnökség egyik legfontosabb témája.