Hibrid mozdonyok érkeznek a teherfuvarozásba

A magyar kormány fokozatosan zöldre váltja a magyarországi közlekedési rendszert, az ágazattal szemben kiemelt elvárás az energiatakarékos és környezetkímélő technológiák alkalmazása.

Magyar Nemzet
2019. 09. 12. 5:45
null
Hatékonyabb és olcsóbb a kötött pályás szállítás a közútinál Fotó: Kurucz Árpád
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A magyar kormány fokozatosan zöldre váltja a magyarországi közlekedési rendszert, az ágazattal szemben kiemelt elvárás az energiatakarékos és környezetkímélő technológiák alkalmazása – hangsúlyozta Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a Rail Cargo Hungaria Zrt. (RCH) és a kínai vasúti járműgyártó közötti szerződés aláírásán Budapesten.

A megállapodás alapján a kínai CRRC Zhuzhou Locomotive Company Ltd. az RCH számára környezetbarát, árufuvarozásra optimalizált villany-hibrid tolató- és nagy teljesítményű vontatómozdonyokat fejleszt és gyárt. Az államtitkár a távirati iroda tudósítása szerint elmondta, hogy az ITM közlekedési jövőképe szerint 2030-ra a vasúti közlekedésnek műszaki, pénzügyi és környezeti szempontból is fenntarthatóvá kell válnia.

Hatékonyabb és olcsóbb a kötöttpályás szállítás a közútinál
Fotó: Kurucz Árpád

A megállapodás értelmében négy évre bérbe veszik a járműveket. Amennyiben a hibrid mozdonyok az elvárt teljesítmény szerint működnek, az RCH élhet további bérlési vagy vásárlási opcióval, illetve kedvező feltételekkel rendelhet további 20-20 járművet mindkét típusból.

A tolatómozdonyokkal az RCH Magyarországon lát majd el feladatokat, a vontatómozdonyokat pedig belföldön kívül Horvátországban, Szerbiában, Romániában, Macedóniában, Görögországban, valamint Bulgáriában használja majd. A nagy teljesítményű, hibrid üzemű vontató villanymozdonyokba és a tolatómozdonyokba szerelt akkumulátor lehetővé teszi majd a haladást egyes felsővezetékkel nem rendelkező szakaszokon. Ilyen esetben a közlekedéshez szükséges energiát az akkumulátorokból nyerik a mozdonyok, erre a megoldásra például az iparvágányok jelentős részénél van szükség.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.