Richard Gere régóta nagyon aktív közéleti kérdésekben, legyen szó migrációról vagy Tibet politikai helyzetéről. Mivel Gere nagyon ismert és befolyásos színész, képes arra, hogy bizonyos témákat a média elé tálaljon, ezáltal segítve az általa fontosnak tartott ügyet. Ezzel együtt Richard Gere nem lett politikai elemző, a migrációval se foglalkozik szakértőként, a sajtóban állandó jelzője, hogy a Micsoda nő! című film egyik sztárja. Rajta kívül se szeri, se száma azon zenészeknek vagy színészeknek, akik a világot jelentő deszkákon szerzett népszerűséget igyekeznek gyökeresen más területen kamatoztatni.
Ilyen Leonardo DiCaprio amerikai filmszínész, aki rég kinőtte a Titanic hősszerelmesének zubbonyát, Oscar-díjas színészóriás, aki saját alapítványt hozott létre a környezetvédelem érdekében. A színész idén mutatta be Forrongó jég című dokumentumfilmjét, amelyben a klímaváltozás ügyét mutatja be, a cannes-i filmfesztiválon állva tapsolta meg a közönség az alkotást. A filmben több cég neve is elhangzik, amelyek fejlesztéseikkel csökkenthetik a szén-dioxid arányát a légkörben, s várhatóan jövőre nyit majd meg a színész környezetbarát luxuspihenőhelyet Belize-ben, Közép-Amerika egyik legkülönlegesebb szegletében, ahol a roppant gazdag emberek környezettudatosan tudnak majd fürödni a tengerben.
„A fő cél, hogy tegyünk valamit, ami megváltoztatja a világot. Nem tudtam volna elmenni Belize-be építkezni egy szigeten, ha nem az lett volna a fontos, hogy a környezetvédelmi mozgalom számára különösen nagy lépést tegyünk. A klímaváltozás fényében nagyon komoly kihívások állnak előttünk, ezért olyan épületegyüttest akartunk, amely nem csupán javítja a környezetet, de a jövő számára modellként szolgál” – nyilatkozta a színész a New York Times című lapnak.
A környezetvédelem rendkívül népszerű téma a filmsztárok körében, roppant divatos Hollywoodban a zöldeszme, főleg úgy, ha a törekvéseket szembe tudják állítani az amerikai elnökkel. A közéleti aktivitás területén nem lehet legyőzni Bonót, az ír U2 énekesét, aki 2004 óta civil szervezetet működtet Legyen a múlté a szegénység! jelszóval. Az általa felépített üzleti modell őrületesen sikeres, nem tudni, Bono zenészként vagy üzletemberként sikeresebb, de se szeri, se száma a vállalkozásainak, ráadásul az imázsa is szinte makulátlan.