Egy matektanárnő szerint a 2+2=4 a fehér felsőbbrendűség jele

A New York-i Brooklyn College egyik tanára szerint 2+2=4 matematikai művelet a fehér felsőbbrendűség és a patriarchalizmus egyik megnyilvánulási formája, de akadnak olyanok is, akik szerint a matematika önmagában véve a fehérség jele, mivel európai jellegű tudomány. A New Jersey-i Rutgers Egyetem egyik oktatójának a véleménye alapján pedig a nyelvtan rasszista, ezért a radikális baloldalnak való megfelelés érdekében újra kell alkotni a szabályait.

Magyar Nemzet
Forrás: ORIGO2020. 08. 15. 19:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A City University of New York részét képező Brooklyn College egyik matektanára, Laurie Rubel azzal hívta fel magára az elmúlt napokban a figyelmet, hogy a közösségi oldalán kifejtette,

szerinte a 2+2=4 összeadási művelet a fehér felsőbbrendűségre és a patriarchális társadalmi berendezkedésre emlékeztet, az pedig, hogy a matematika egy kulturális szempontból semleges tudomány, valójában csak mítosz.

Laurie Rubel véleménye alapján a matematika valójában a fehérség jele, bármi is legyen ennek az értelme – írja az Origó hírportál az amerikai konzervatív Washington Examinerre hivatkozva.

A matektanárnő Twitter-bejegyzése heves reakciókat váltott ki a közösségi médiában. Sokak szerint ez abszurd,

más vélemények szerint ez a radikális baloldalnak egy újabb hajmeresztő megnyilvánulása, amit az erőszakos jellegű Black Lives Matter (BLM) mozgalom tükrében kell értelmezni.

A poszt alatt a radikális baloldal részéről olyan elméletek is megjelentek, miszerint az Egyesült Államok gyarmatosítja a matematikát. De volt, aki egyszerűen idiótának minősítette a tanárnőt. Laurie Rubel azzal kapcsolatosan persze egyáltalán nem nyilvánult meg, hogy a mai ismereteink szerint a matematika gyökerei az ókori Mezopotámiába, Egyiptomba és Indiába nyúlnak vissza, csak ezt követően lett úgymond nyugati tudomány, főleg az ókori görög poliszokban. A középkorban pedig legintenzívebben éppen a muszlim Arab Birodalomban fejlődött, csupán a XVII. századtól teljesedett ki Európában és vált nyugativá, bármit is jelentsen ez.

Ezelőtt két évvel az egyik publikációjában azt állította, hogy

főleg a matematika, de általánosságban véve is a meritokrácia, tehát a teljesítményelvűség egy olyan fehér eszköz, amely arra szolgál, hogy a segítségével elnyomják a (színes bőrű) kisebbségeket.

A tanárnő ugyanebben a publikációjában kifejtette, hogy azok a kollégái, akik a munkájuk során színvakok, azaz úgy tesznek, mintha nem látnák a diákjaik bőrszínét, tulajdonképpen leértékelik a nem fehéreket, ami – szerinte – a hátrányos megkülönböztetés egyik formája. Magyarán: Laurie Rubel véleménye alapján, a teljesítmény helyett inkább a sötét(ebb) bőrszínt kellene értékelni.

A konzervatív The Blaze emlékeztet rá, hogy Rubelnek nem ez az első ellentmondásos megnyilvánulása a matematikával kapcsolatosan.

Rutgers Egyetem: A nyelvtan rasszista

A New Jersey-i Rutgers Egyetem Angol Nyelv és Irodalom Tanszéke még július utolsó napjaiban deklarálta azt, hogy az (angol) nyelvtan rasszista. Emiatt a jövőben a tanszék megváltoztatja a helyesírási szabványokat. Rebecca Walkowitz tanszékvezető szerint

erre azért van szükség, hogy ezáltal is támogassák a radikális baloldali Black Lives Matter mozgalmat.

A továbbiakban a társadalmi igazságosságról szóló szellemi műhelyeket fognak létrehozni, az új „kritikai nyelvtant” pedig igyekszenek beépíteni nemcsak a tantervbe, hanem a hallgatóik életébe is. Az új egyetemi műhelyekben a nyelvtan mellett a rasszizmusról, a szexizmusról, a homofóbiáról, és a rendszerszintű diszkriminációról, illetve az ezek közötti – állítólagos – összefüggésekről is értekeznek majd.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.