Jól hoz a konyhára, ha valaki az amerikai alelnök unokahúga

Etikai kérdéseket is felvet, hogy Kamala Harris nevével nyerészkedik az élelmes rokon.

Magyar Nemzet
2021. 01. 31. 16:19
Forrás: Facebook / Meena Harris
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Meena Harris, Kamala Harris törekvő és szókimondó unokahúga némi fejfájást okoz a Fehér Háznak. Az első női amerikai alelnök testvérének, Mayának a lánya ugyanis, úgy tűnik, meglátta a lehetőséget a befolyásos rokonában. A 36 esztendős, kétgyermekes családanya egyébként ügyvédként végzett, azonban inkább üzletasszonyként dolgozik, az utóbbi időben pedig írói tehetségét is megcsillantotta.

Rátörhetett az ihlet, alig egy év leforgása alatt ugyanis két gyerekkönyvet is írt.

Az első, Kamala és Maya nagy ötlete (Kamala and Maya’s big idea) még tavaly júniusban jelent meg, és azonnal a The New York Times bestsellereinek negyedik helyén landolt. Ekkoriban nagynénje még nem volt hivatalosan Joe Biden alelnökjelöltje, de a Kamala Harris név már ismerősen csengett. Nem váratott magára a második kötet sem, idén januárban került a polcokra az Ambiciózus lány, főszerepében egy eltökélt fekete kislánnyal. A cím itt is a nagynénire utal, akit a kampányban sokan támadták azzal, hogy „túl ambiciózus”.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10105487087848763&set=t.202693&type=3

A gyerekkönyveket viszik, mint a cukrot, vezeti a sikerlistát, ám ez etikai kérdéseket is felvet: vajon megengedett-e „nyerészkedni” a rokonságon? A Fehér Ház és Joe Biden adminisztrációjának etikai iránymutatása elég egyértelmű: nem. – A Fehér Ház szabálya, hogy az elnök neve nem használható semmilyen kereskedelmi tevékenység kapcsán – tette világossá Jen Psaki szóvivő. A demokrata elnöknek különösen érzékeny a téma, hiszen korábban nagy botrány kavart, hogy fia, Hunter Biden jól fizető, befolyásos pozíciót szerzett egy ukrán energetikai vállalatban, és arra is fény derült, hogy felhasználta akkor még Barrack Obama alelnökeként szolgáló apját a nyomásgyakorlásra. Kamala Harris csapata mindenesetre sietett megerősíteni, hogy természetesen rájuk is ugyanazok a szabályok vonatkoznak. A Fehér Ház a tavalyi könyvben nem lát kivetnivalót, mondván, azt még az alelnöki jelölés előtt publikálták, ugyanakkor figyelmeztettek, hogy tilos újranyomni. Az nem egyértelmű, hogy a szerző még kap-e jutalékot, az ügyben több amerikai média megkeresésére sem reagált.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10105018018397703&set=t.202693&type=3

Közben viszont az is kiderült, hogy nem ez volt Meena Harris egyetlen vállalkozása, ő a tulajdonosa ugyanis a Phenomenal ruházati márkának is. Az üzlet főként a kisebbségekre specializálódott, a divattervezők jellemzően politikai üzeneteket helyeztek el a ruhákon, például a Black Lives Matterről (A fekete életek számítanak), a nőkről vagy politikai szereplőkről.

Tavaly több olyan terméket forgalmaztak, amely az alelnök nevét viselte, akadt például Kamala Harris-fürdőruha és Kamala-póló.

Joe Biden január huszadikai beiktatása után az elnök jogi csapata figyelmeztette, hogy a még készleten lévő darabokat eladhatja, de újabbakat nem készíthet. Ezek a ruhák azóta el is tűntek a kínálatból. A cég még a kampány során is javában árult olyan ruhaneműket, amelyek ugyancsak Kamala Harrisre utaltak: például MVP (Madam Vice President) vagy Én beszélek feliratú pulóvereket, utóbbival arra utalva, ahogy odavágott Mike Pence-nek a televíziós vitában. Kérdés, hogy tudtak-e ezekről az akciókról a nagynéni vagy akár Joe Biden csapatában? Minden jel szerint igen, hiszen Meena Harris tervezte a kampányban árusított Az első, de nem az utolsó feliratú (ez arra utal, hogy ő az első női alelnök) pólókat is, bár ezért juttatást nem kapott. Ugyanezzel a mondattal a Beats by Dre márkával együttműködésben fülhallgatókat is küldtek a közösségi média befolyásos véleményformálóinak, erre viszont már állítólag nem bólintottak rá a Fehér Házban, és az eszköz kereskedelmi forgalomba nem került.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10102981469463093&set=t.202693&type=3

Az pedig már csak hab a tortán, hogy az elnöki beiktatás előtti napon egy nőjogi szervezet Kamala Harrist méltató reklámfilmet tett közzé, amelynek producere a mindenhez értő Meena Harris.

A főként Soros György által pénzelt civil szervezet egymillió dollárt költött a kampányfilmre, azt viszont nem tudni, hogy az élelmes unokahúg kapott-e fizetést. A Fehér Ház úgy reagált: ha vett fel érte pénzt, az sértené az etikai normáikat.

Végül az éles szemű konzervatív amerikai média azt is észrevette, ahogy Meena Harris egy bőkezű demokrata adományozó magánrepülőgépén érkezett a washingtoni beiktatási ceremóniára, amelyről Instagram-történeteiben is elbüszkélkedett.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.