Meena Harris, Kamala Harris törekvő és szókimondó unokahúga némi fejfájást okoz a Fehér Háznak. Az első női amerikai alelnök testvérének, Mayának a lánya ugyanis, úgy tűnik, meglátta a lehetőséget a befolyásos rokonában. A 36 esztendős, kétgyermekes családanya egyébként ügyvédként végzett, azonban inkább üzletasszonyként dolgozik, az utóbbi időben pedig írói tehetségét is megcsillantotta.
Rátörhetett az ihlet, alig egy év leforgása alatt ugyanis két gyerekkönyvet is írt.
Az első, Kamala és Maya nagy ötlete (Kamala and Maya’s big idea) még tavaly júniusban jelent meg, és azonnal a The New York Times bestsellereinek negyedik helyén landolt. Ekkoriban nagynénje még nem volt hivatalosan Joe Biden alelnökjelöltje, de a Kamala Harris név már ismerősen csengett. Nem váratott magára a második kötet sem, idén januárban került a polcokra az Ambiciózus lány, főszerepében egy eltökélt fekete kislánnyal. A cím itt is a nagynénire utal, akit a kampányban sokan támadták azzal, hogy „túl ambiciózus”.
A gyerekkönyveket viszik, mint a cukrot, vezeti a sikerlistát, ám ez etikai kérdéseket is felvet: vajon megengedett-e „nyerészkedni” a rokonságon? A Fehér Ház és Joe Biden adminisztrációjának etikai iránymutatása elég egyértelmű: nem. – A Fehér Ház szabálya, hogy az elnök neve nem használható semmilyen kereskedelmi tevékenység kapcsán – tette világossá Jen Psaki szóvivő. A demokrata elnöknek különösen érzékeny a téma, hiszen korábban nagy botrány kavart, hogy fia, Hunter Biden jól fizető, befolyásos pozíciót szerzett egy ukrán energetikai vállalatban, és arra is fény derült, hogy felhasználta akkor még Barrack Obama alelnökeként szolgáló apját a nyomásgyakorlásra. Kamala Harris csapata mindenesetre sietett megerősíteni, hogy természetesen rájuk is ugyanazok a szabályok vonatkoznak. A Fehér Ház a tavalyi könyvben nem lát kivetnivalót, mondván, azt még az alelnöki jelölés előtt publikálták, ugyanakkor figyelmeztettek, hogy tilos újranyomni. Az nem egyértelmű, hogy a szerző még kap-e jutalékot, az ügyben több amerikai média megkeresésére sem reagált.
Közben viszont az is kiderült, hogy nem ez volt Meena Harris egyetlen vállalkozása, ő a tulajdonosa ugyanis a Phenomenal ruházati márkának is. Az üzlet főként a kisebbségekre specializálódott, a divattervezők jellemzően politikai üzeneteket helyeztek el a ruhákon, például a Black Lives Matterről (A fekete életek számítanak), a nőkről vagy politikai szereplőkről.
Tavaly több olyan terméket forgalmaztak, amely az alelnök nevét viselte, akadt például Kamala Harris-fürdőruha és Kamala-póló.