Fokozódik a káosz a Twitternél

Újabb felsővezető mondott le kevesebb, mint egy év munka után.

Magyar Nemzet
Forrás: Reuters2023. 06. 02. 13:39
Illusztráció (Forrás: Wikimedia Commons)
Illusztráció (Forrás: Wikimedia Commons)
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Lemondott posztjáról Ella Irwin, a Twitter bizalomért és biztonságért felelős vezetője csütörtökön, írja Irwin közleményére hivatkozva a Reuters hírügynökség. Elon Musk amerikai nagyvállalkozó 2022 októberében vásárolta meg a szolgáltatást, amelyet az átvétel óta a káros tartalmak elleni laza védelem miatt folyamatosan bírálatok érnek.

Irwin 2022 júniusában csatlakozott a Twitterhez, majd novemberben vette át a bizalmi és biztonsági csapat vezetését, amikor az előző vezető, Yoel Roth lemondott. Többek között Irwin felügyelte a tartalom moderálását.

Irwin lemondása kapcsán a Reuters kereste a céget, de e-mailjükre egy halom mosolygó székletet ábrázoló emojit kaptak válaszul, Elon Musk pedig nem reagált a megkeresésre.

Irwin távozására mellett a platformnak nehézségei vannak a hirdetők megtartásával, mivel a márkák ódzkodnak attól, hogy hirdetéseik nem megfelelő vagy felkavaró tartalmak mellett jelenjenek meg.

Yoel Roth, valamint Ella Irwin távozása mellett is történtek jelentős személycserék a Twitter élén. Musk a hónap elején jelentette be, hogy Linda Yaccarinót, az NBCUniversal korábbi reklámfőnökét vette fel a Twitter új vezérigazgatójának.

Azt hiszem, Yaccarino minden hegyet megmászott, amit csak megtehetett az NBCU-nál, és mindezt kifogástalanul jól tette. És nincs nagyobb kihívás, mint helyreállítani a rendet a Twitteren

– mondta.

Miközben Musk azt mondta, hogy Yaccarino egy „mindent felölelő alkalmazás” felépítésében fog segédkezni, beleértve számos szolgáltatás, például a felhasználók közti fizetési megoldásokat, a hirdetési területen kimagasló tapasztalatokkal bíró Yaccarino felkérése azt jelezte, hogy a digitális hirdetések továbbra is a Twitter üzleti modelljének fő fókuszában maradnak.

Ezt azonban jelentősen visszavetette, hogy Musk elsiette egy olyan előfizetési termék (Twitter Blue) bevezetését, amely lehetővé tette, hogy csalók nagy márkáknak adják ki magukat (hiszen Musk előtt a kék pipa a hiteles fiókoknak kiosztott megkülönböztetésként szolgált), és felfüggesztette azokat a felhasználókat, akikkel nem értett egyet. Mindez egyszerűen elriasztotta a márkákat a platformon való hirdetéstől.

A vállalatot a szabályozó hatóságok is egyre szigorúbban ellenőrzik a moderálási erőfeszítései miatt. A Twitter kilépett az Európai Unióval kötött önkéntes megállapodásból, amely a dezinformáció elleni küzdelemről szólt. Eközben ugyanakkor kijelentette, hogy elkötelezett az EU-ban készülő internetes szabályok betartása mellett.

Thierry Breton, az EU ipari vezetője a múlt héten figyelmeztette a Twittert, hogy az önkéntes megállapodásból való kilépés ellenére nem kerülheti el az EU-ban fennálló a jogi kötelezettségeket.

Borítókép: Illusztráció (Forrás: Wikimedia Commons)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.