A New York Times napilap írta meg, hogy Elon Musk milliárdos üzletember tulajdonában lévő X közösségi médiavállalat az év végéig akár 75 millió dollárnyi reklámbevételt is elveszíthet,
mivel több tucat nagy márka szünetelteti marketingkampányait.
Musk pltatformjától egy antiszemitának tartott bejegyzés miatt kezdtek el elfordulni nagyvállalatok, köztük a Walt Disney és a Warner Bros Discovery is arra kényszerült, hogy szüneteltesse reklámjait a korábban Twitter néven futó oldalon.
Az X visszavágott, és beperelte a Media Matters médiafigyelő csoportot, azt állítva, hogy a szervezet rágalmazta a platformot egy jelentéssel, amely szerint
nagy márkák, köztük az Apple és az Oracle hirdetései jelentek meg Adolf Hitlert és a náci pártot népszerűsítő posztok mellett.
A The New York Times által a héten megtekintett belső dokumentumok több mint 200 hirdetési egységet sorolnak fel olyan vállalatoktól, mint az Airbnb, az Amazon, a Coca-Cola és a Microsoft, amelyek közül sokan leállították vagy fontolgatják a hirdetéseik szüneteltetését a közösségi hálózaton – áll a jelentésben.
Az X által közölt információk szerint 11 millió dollárnyi bevétel volt veszélyben, és a pontos szám ingadozott, mivel egyes hirdetők visszatértek a platformra, mások pedig növelték a kiadásokat. A különbség az X és a New York Times számai között nagy, de a napilap előrejelzést kalkulált, hogy mennyi pénztől eshet el Musk cége, ha a nagyvállalatok tovább folytatják a reklámpénzek felfüggesztését.
Borítókép: Elon Musk dél-afrikai-amerikai üzletember (Fotó: MTI/EPA pool/Tolga Akmen)