Szijjártó Péter: A kínai elektromos autókra kivetett büntetővámok ártanak az EU versenyképességének

Az Európai Bizottság a kínai elektromos járművekre kivetett büntetővámokkal újabb mélyütést vitt be a kontinens versenyképességének, az intézkedés nem szolgálja az európai országok vagy vállalatok érdekét – közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter csütörtökön.

Forrás: Facebook/MTI2024. 10. 31. 6:38
SZIJJÁRTÓ Péter; PU Kuj-jün
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a BYD kínai autóipari vállalat elektromos autójában a kínai autóipari vállalatbudapesti beszállítói fóruma előtt 2024. október 15-én. Mellette Pu Kuj-jün, a BYD Szolgáltatásbeszerzési Központ igazgatója (b2) (Fotó: MTI/Kocsis Zoltán)
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Ursula von der Leyen elnök vezette Európai Bizottság nehéz helyzetbe hozta az Európai Uniót: az elmúlt öt év vesszőfutása nyomán az EU kevésbé biztonságos, kevésbé versenyképes és politikailag súlytalanabb lett, mint 2019-ben volt. Erről írt a közösségi oldalán Szijjártó Péter.

A külgazdasági és külügyminiszter hozzátette: a bizottság elnökének egyértelmű felelőssége, hogy Európát belevitte egy vesztes háborúba, hogy az EU világgazdasági és világpolitikai jelentősége lecsökkent.

A leköszönő Európai Bizottság a távozása előtt még egy kegyelemdöfést ad az európai gazdaságnak, bevisz még egy mélyütést az európai versenyképességnek azzal, hogy – a tagállamok és az iparág legnagyobb vállalatainak véleményét figyelmen kívül hagyva – extra vámokat vezet be az elektromos autóipar kínai szereplőire

 – közölte a tárcavezető.

Mint fogalmazott: jogos a kérdés, hogy kinek az érdekét szolgálja mindez? Az európai uniós országokét biztosan nem, mert a 27-ből mindössze tízen szavazták meg. Az európai autógyártókét sem: az autóipar legnagyobb szereplői kézzel-lábbal tiltakoznak az intézkedés ellen, hiszen az európai elektromobilitási stratégia sikere nehezen képzelhető el a kínai beszállítókkal való együttműködés nélkül – tette hozzá.

Ha tehát sem az európai országok, sem az autógyártók érdekét nem szolgálja az intézkedés, akkor miért lépik meg? Hogy ártsanak, ahogyan ártottak öt éven keresztül

 – összegzett a miniszter.

Az Európai Bizottság előző nap rendelte el a kiegészítő vámokat a Kínából érkezett elektromos autókra vonatkozóan. Az intézkedés, amelyet október 4-én szavaztak meg a tagállamok kormányait tömörítő tanácsban, csütörtökön lépett hatályba, írja az MTI.

Borítókép: Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a BYD kínai autóipari vállalat elektromos autójában, annak beszállítói fóruma előtt 2024. október 15-én. Mellette Pu Kuj-jün, a BYD Szolgáltatásbeszerzési Központ igazgatója (balról a második) (Fotó: MTI/Kocsis Zoltán)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.