Vajdaságban harmadik napja gyászolják az újvidéki pályaudvar összeomlása miatt meghalt embereket. A sérültek közül három még mindig életveszélyes állapotban van. Az ügyészség eddig negyven személyt hallgatott ki, köztük az illetékes minisztert is. A Magyar Nemzet megkeresést küldött a Szerbiai Belügyminisztériumnak. Válaszukban úgy fogalmaztak, hogy az ügyben az ügyészséget keressük, s ne őket. Természetesen korábban már az ügyészségnek is írtunk levelet, azt kérdeztük, hogy jelenleg hol tart a nyomozás. Egyelőre választ nem kaptunk.

Eközben a sérültek közül három továbbra is válságos állapotban van, s a temetések is megkezdődtek. A hozzátartozók és a helyiek virágokkal és mécsesekkel tisztelegnek az áldozatok előtt.
A szerbiai parlament elnöke megerősítette, hogy a politikai felelősséget is megállapítják a balkáni országban. Ana Brnabics, korábbi miniszterelnök hangsúlyozta, ehhez kétség sem férhet. Kijelentette: Szerbia demokratikus ország, amelyben jól működnek az intézmények.
Meghatározzák a bűnügyi és a politikai felelősséget is. Ehhez minden projektet, papírt, dokumentumot, aláírást, pecsétet át kell nézni. Mit jelent ez? Elmúlt 24 óra és senkit nem vettek őrizetbe. Mit akar az ellenzék, hogy letartóztassunk olyan embereket is, akik nem bűnösek, csak azért, mert valaki fejét akarják?
Újvidéken plakátok jelentek meg az utcákon Milos Vucsevics szerb miniszterelnök, valamint Tomiszlav Momirovics és Goran Veszics miniszter arcával, s a következő üzenettel:
A korrupció öl – felelni fogtok.
Miért bűnös a miniszterelnök? Nézzük meg, kinek az idejében történtek a mulasztások? Akkoriban Újvidék polgármestere volt, akinek semmi köze nem volt a projekthez azonkívül, hogy az ő városában történt. Ő nem felügyelő, s nem is építési ellenőr, ő mint polgármester, politikus nem tud mit tenni. Mi volt később? Védelmi miniszter
– szögezte le Brnabics.
Mint hozzátette, ha bármelyik miniszterelnök felelős, akkor ő az, aki hét évig töltötte be ezt a tisztséget.
Korábban beszámoltunk, arról is, hogy határozottan tagadta az újvidéki műemlékvédelmi intézet, hogy megakadályozta volna az újvidéki vasútállomás védettséget élvező előtetőjének felújítását.