A Demokrata Párt vezetői és fő támogatói szerint komoly problémát jelent, hogy Donald Trump elnök elszívta előlük a fiatal férfi szavazókat. Az amerikai sajtó szerint a párt egy 20 millió dolláros kampányba kezd, hogy a veszteséget visszafordítsa – méghozzá új, digitális eszközökkel. A New York Times értesülései szerint már hónapok óta tervezik a kampányt, méghozzá fényűző szállodai megbeszéléseken.

Fotó: AFP
Trump ellen tervezik bevetni a SAM-programot
A kampány kódneve SAM, amely a „Stratégiai terv az amerikai férfiak megszólítására” rövidítése. A cél a demokrata szavazóbázis újjáépítése a fiatal férfiak körében, akiket Trump online stílusa vonzott el a párttól.
A tervdokumentum célja, hogy visszafordítsa a demokraták támogatottságának csökkenését a fiatal férfiak körében, különösen az online térben
– írta Shane Goldmacher, a New York Times politikai tudósítója. A tervek szerint a demokraták nemcsak nyelvi kutatásokat folytatnak, hanem olyan kommunikációs módszereket is kipróbálnak, amelyek kifejezetten a digitális világban, például videójátékokon keresztül érik el a célcsoportot.
A terv még azt is javasolja, hogy a demokraták hirdetéseket vásároljanak videójátékokban
– jegyzi meg a beszámoló. Eközben a párt egyik, fiatalokat célzó arca, David Hogg, szintén célkeresztbe került. A Demokrata Nemzeti Bizottság (DNC) már lépéseket tett a fegyverellenes aktivista és iskolai lövöldözés túlélője eltávolítására az alelnöki posztról.
A DNC hitelesítési bizottsága 13:2 arányban szavazott úgy, hogy semmissé teszi a februári választást, amelyen Hogg és Malcolm Kenyatta alelnökké választása történt
– közölte a Breitbart. A belső feszültségek közepette a párt vezetése újraértékeli, milyen eszközökkel tudja megszólítani azt a választói réteget, amelyet Trump már évekkel ezelőtt sikeresen maga mellé állított.
Borítókép: A párt elvesztette a fiatal férfiak támogatását, most visszaszereznék (Fotó: AFP)