Egy tapasztalt utasszállító pilóta, Steve Schreiber szerint kettős hajtóműhiba okozhatta az Air India balesetét – számol be róla a New York Post amerikai napilap. A Boeing 787-es lezuhanásakor 241 ember vesztette életét a fedélzeten és legalább huszonkilencen a földön. Schreiber, aki Captain Steeeve néven ismert a YouTube-on, a balesetről készült videókat és azok hanganyagát elemezte – írja az Origo.

Schreiber szerint a balesetről készült videókon a gép jobb szárnya alatt látható egy kis szürke pont, ami szerinte az úgynevezett Ram Access Turbine (RAT).
Ez a kis szerkezet épp a szárnyak mögött, a repülőgép jobb oldalán helyezkedik el, és vészhelyzetben biztosítja az elektromos és hidraulikus nyomást a gép számára
– magyarázta a pilóta.
A RAT pedig három esetben aktiválódhat: elektromos hiba, hidraulikus hiba, vagy kettős hajtóműhiba esetén.
Schreiber szerint bár az Aviation Herald című szaklap elemzése kizárta a kettős hajtóműhiba lehetőségét, elméletét a videó mellett más érvek is alátámasztják, például a légcsavaros gépekre hasonlító zümmögő hang.
A katasztrófa egyetlen túlélője, Vishwash Kumar Ramesh pedig arról számolt be, hogy a repülőgép röviddel a felszállás után megállt a levegőben, és nem tudott magasságot nyerni. Ramesh egy nagy dörrenést is hallott, és a repülőgép kabinjának fényei villódzni kezdtek – Schreiber szerint mindezek az ő elméletét bizonyítják, hiszen a dörrenés megfelel az aktiválódó RAT hangjának.
Ennek ellenére a pilóta nyitva hagy más lehetőségeket is a katasztrófa okával kapcsolatban. Mint arról beszámoltunk, a hatóságok megtalálták a lezuhant gép feketedobozait, amelyek választ adhatnak a tragédia okával kapcsolatos kérdésekre.
Borítógép: Az Air India gépének roncsa (Fotó: NurPhoto via AFP)