Kiemelte, hogy a digitalizáció, az automatizáció fokozásával megerősítik Magyarország vezető szerepét a globális autóiparban, illetve rámutatott, hogy Európában kizárólag Esztergomban rendelkezik gyárral a Suzuki, így nem csoda, hogy logisztikai központ is működik itt, valamint informatikai szolgáltatásokat is nyújtanak.
Üdvözölte, hogy a vállalat beszállítóinak több mint egyharmada magyar cég, a fejlesztések pedig ezáltal komoly lehetőséget jelentenek a hazai kis- és közepes vállalkozások számára is.
Arra is kitért, hogy tavaly mintegy 13-14 százalékos részesedéssel ismét a Suzuki lett a piacvezető az új autók eladásában Magyarországon, immár 21. alkalommal.
Illetve kifejtette, hogy
a Suzukinak is nagyban köszönhető, hogy a magyar autóipar folyamatosan újabb rekordokat dönt, s a termelési értéke tavaly már elérte a 13 ezer milliárd forintot. Szavai szerint ez azt mutatja, hogy „a hazai gazdaság gerincoszlopa jó és stabil állapotban van”.
Szijjártó Péter emlékeztetett az utóbbi évek válságaira is, amelyek nyomán mostanra megbomlott az eddigi világgazdasági status quo, megingott a Nyugat korábban stabilnak hitt hegemóniája, eközben pedig a Kelet előretört technológiai téren is számos iparágban.
Mindez – mint mondta – új versenyt indított el a világban a keletről érkezett beruházásokért, amelyben Magyarország jól teljesít, amit jól demonstrál az, hogy mára a tíz legnagyobb beruházói közösség közül a korábbi eggyel szemben hármat is keleti vállalatok alkotnak.
„Jól és sikeresen szálltunk be abba a kemény harcba, amely a keleti vállalati beruházásokért zajlik, ezt alátámasztják a beruházási rekordok, amelyek évről évre megdőlnek. És az is világos mindenki számára, hogy a japán vállalatok és az ő beruházásaik mennyire fontos szerepet játszanak a megdőlő beruházási rekordokban” – fogalmazott.
A japán vállalati beruházások Magyarországra mindig csúcstechnológiát hoznak, és hozzájárulnak a gazdaság dimenzióváltásához azzal, hogy rendre magas hozzáadott értéket, magas kutatás-fejlesztési arányt képviselnek
– tette hozzá.