Harmadik alkalommal rendez a Műcsarnok olyan kortárs csoportos tárlatot, amelyben önálló termekben mutatkozhatnak meg a Műcsarnok kurátorainak ötlete és koncepciója szerint kiválasztott alkotók. A sorozatban olyan nemzetközileg is elismert képzőművészek is felvonultak már, mint Nyári István Munkácsy-díjas festőművész, a hazai hiperrealizmus meghatározó művésze, a relief hatású képein mitológiai témákhoz nyúló Baksai József Munkácsy-díjas festőművész vagy a fiatalabb generációból Rabóczky Judit dinamikus, virtuóz, folyton kísérletező szobrász.
Stiláris és generációs keveredés jellemzi a Műcsarnok nagyszabású csoportos kiállításait, következetesen olyan rendszeresen kiállító autonóm képzőművészeknek adva teret, akik egymásra reflektálva nemcsak a hazai kortárs szcénáról, de a korunkat mozgató energiákról is izgalmas képet adnak.
Hosszú alkotófolyamat áll Horváth Éva Mónika Kritikus tömeg koncepciója mögött; a nagyvárosok és az elidegenedés fullasztó érzésével átitatott képein az egyformaságban az egyén létjogosultságának dilemmája is felvetődik. A művész individualista korszakával szakítva hét éve a tömegmechanizmusokat jeleníti meg más-más koncepció mentén.
A csoportos kiállítás legfiatalabb alkotója, Németh Marcell szobrász reliefjeit ipari tárgyak, magasfeszültségű villanyoszlopok, daruk, út menti tájak végeláthatatlan villanypóznái ihlették. A nappali fényre finoman változó fém felületén kidomborodó formák hidegséget és koncentráltságot sugallnak. Urbanista ihletésű Szabó Ábel sorozata is: az olajjal és vászonnal dolgozó alkotó jellemzően kihalt, külvárosi romos részletekre fókuszál, rendre nélkülözve az emberi alakok jelenlétét.

Fotó: Kurucz Árpád
A művész koncepciója szerint a járókelők megjelenítése elterelné a figyelmet, és neki az is lényeges, hogy képei szereplőivé maga a néző váljon, mintegy besétáljon a festménybe. Szabó Ábel megfogalmazásain Budapest legridegebb pontjai sem nyomasztók, a szürkeségben mindenütt felvillan a fény, a nihilbe beszökik a vidámság. A Műcsarnok apszisába került Milorad Krstic szerb képzőművész kiállítása. Az ősszel bemutatott Ruben Brandt, a gyűjtő című animációs film rendezője 2011-ben már bemutatkozott a Műcsarnokban, és egy alkotófolyamatból megérkezve, a periódus lezárásaként tért vissza most.