– Hogy látja, az ön által játszott nő nem normális, vagy mindenkire rásütjük ezt a jelzőt, aki „másként” viselkedik?
– Amikor arról beszélünk, hogy valaki őrült vagy abszurd helyzetet generál, akkor rendszerint túllép egy egészséges határon. Ez a szűk mezsgye mindenkinek máshol van. A Kartonpapa megözvegyült Éváját én nem definiálnám őrültnek, noha a környezete számára biztosan így hat. Bárkiben, amikor az élete meghatározó személyét elveszíti – függetlenül attól, hogy milyen volt a viszonya vele, de tükre, pajzsa volt életének – hosszas gyászmunka kezdődik el. Én úgy fogalmaznék, hogy Éva másik dimenzióba kerül; a férje öngyilkossága miatti sokk hatására nem képes továbblépni, és egy ilyen furcsa kapaszkodót talál magának. Egyszerűen elakad, mint egy bakelitlemez.
– Mindenesetre a darab egészében sikerül a nézőt bizonytalanságban tartani a nő beszámíthatóságát illetően. Nehéz ezt a kettősséget megformálnia?
– Abszurdot játszani nehéz, hiszen megfoghatatlan helyzetet jelenítünk meg. A színész általában megkeresi mindennek az eredőjét, és ezt az utat én halálosan komolyan veszem. Sok minden elhangzik azonban, mielőtt belépek a színpadra, így nekem valójában nem kell eljátszani ezt a kvázi őrületet, mert a nézőknek van információjuk az állapotomról. Én pedig elkezdek a magam által teremtett világ törvényei szerint viselkedni, ami a környezetem számára természetesen furcsa lehet.
– Tennessee Williams drámájának adaptációjában, a Vágy nevű villamosban Blanche karakterét játssza Székesfehérváron a rendszerváltás korába illesztve. Az ő alakjában is rendre előkerül az önbecsapás kérdése.
– És a POSZT-on versenyző Székely Csaba 10 című drámájában az általam alakított asszony döntéseiben is tetten érhető. Úgy hiszem, ezekre a csúsztatásokra, füllentésekre kemény élethelyzetekben nagy szükségünk van, mert pillanatnyi gyógyszerek, amelyek segítenek tovább élni az életünket. De ha ez betegessé dagad és élethazugsággá nő, akkor észrevétlenül a magad halálos ítéletévé válhat. Mert olyan döntéseket hozol, hogy a környezeted nem tudja tolerálni, és egyszerűen bedarál. Ez történik Blanche-sal. Ő egy össztársadalmi morális válság után, egy régi, már omladozó rendből szeretne tovább táplálkozni. A pillanatnyi helyzetet kihasználó emberek között egyszerűen elsüllyed.