– Hogy látja, az ön által játszott nő nem normális, vagy mindenkire rásütjük ezt a jelzőt, aki „másként” viselkedik?
Ismerje meg a koreai kultúra sokszínűségét!
Az ötéves KoreaON kulturális fesztiválon a Comic Con lesz a vendégrendezvény az idén.
– Hogy látja, az ön által játszott nő nem normális, vagy mindenkire rásütjük ezt a jelzőt, aki „másként” viselkedik?
– Amikor arról beszélünk, hogy valaki őrült vagy abszurd helyzetet generál, akkor rendszerint túllép egy egészséges határon. Ez a szűk mezsgye mindenkinek máshol van. A Kartonpapa megözvegyült Éváját én nem definiálnám őrültnek, noha a környezete számára biztosan így hat. Bárkiben, amikor az élete meghatározó személyét elveszíti – függetlenül attól, hogy milyen volt a viszonya vele, de tükre, pajzsa volt életének – hosszas gyászmunka kezdődik el. Én úgy fogalmaznék, hogy Éva másik dimenzióba kerül; a férje öngyilkossága miatti sokk hatására nem képes továbblépni, és egy ilyen furcsa kapaszkodót talál magának. Egyszerűen elakad, mint egy bakelitlemez.
– Mindenesetre a darab egészében sikerül a nézőt bizonytalanságban tartani a nő beszámíthatóságát illetően. Nehéz ezt a kettősséget megformálnia?
– Abszurdot játszani nehéz, hiszen megfoghatatlan helyzetet jelenítünk meg. A színész általában megkeresi mindennek az eredőjét, és ezt az utat én halálosan komolyan veszem. Sok minden elhangzik azonban, mielőtt belépek a színpadra, így nekem valójában nem kell eljátszani ezt a kvázi őrületet, mert a nézőknek van információjuk az állapotomról. Én pedig elkezdek a magam által teremtett világ törvényei szerint viselkedni, ami a környezetem számára természetesen furcsa lehet.
– Tennessee Williams drámájának adaptációjában, a Vágy nevű villamosban Blanche karakterét játssza Székesfehérváron a rendszerváltás korába illesztve. Az ő alakjában is rendre előkerül az önbecsapás kérdése.
– És a POSZT-on versenyző Székely Csaba 10 című drámájában az általam alakított asszony döntéseiben is tetten érhető. Úgy hiszem, ezekre a csúsztatásokra, füllentésekre kemény élethelyzetekben nagy szükségünk van, mert pillanatnyi gyógyszerek, amelyek segítenek tovább élni az életünket. De ha ez betegessé dagad és élethazugsággá nő, akkor észrevétlenül a magad halálos ítéletévé válhat. Mert olyan döntéseket hozol, hogy a környezeted nem tudja tolerálni, és egyszerűen bedarál. Ez történik Blanche-sal. Ő egy össztársadalmi morális válság után, egy régi, már omladozó rendből szeretne tovább táplálkozni. A pillanatnyi helyzetet kihasználó emberek között egyszerűen elsüllyed.
– A POSZT-on 14 éve nem láttuk, és noha vidéken folyamatosan játszik, elhangzott a szakmai beszélgetésen egy rendező szájából, hogy közel húsz éve nem látta Tóth Ildikót színpadon. Hogy érinti ez?
– Nagyon centralizált az ország, aminek minden szakmában vannak hátrányai és előnyei. Ha vidéken fókuszba kerül egy előadás, akkor annak komoly visszhangja van. Budapesten azonban megvannak a trendek: van, ahova úgymond illik eljárni. A tatabányai éveket is nagyon fontosnak tartom, komoly és értékes előadásokat készítettünk, de úgy látszik, annak nem volt akkora visszhangja.
– Volt olyan idő, amikor egy időre elengedte a karrierjét?
– Sok színész életében van olyan, hogy egy kicsit távolságot tart vagy elbizonytalanodik a pályájában. Nekem is volt ilyen szakaszom. Egy darabig azt hazudtam magamnak, hogy a kisgyerekem miatt választottam ezt az utat. Aztán ez az időszak annyira elhúzódott, hogy azon kaptam magam, felteszem a kérdést, tudok-e a színház nélkül élni. Nem tudok, mert nagyon szeretem.
– Kételkedő típus a teljesítményét illetően?
– Fontos, hogy időnként elégedettek legyünk. A hosszú távú megelégedettség azonban elkényelmesít és nem visz előbbre. Legyen bátorságunk új vizekre evezni. Jó csapatba kerültem Székesfehérváron. Új vendégrendezők is érkeznek a következő évadban Novák Eszter, Zsótér Sándor és Telihay Péter személyében. Eszterrel a nagyon jó aurájú kísérletezőhelyen, a Pelikán udvarban Joël Pommerat francia kortárs író darabját, Az én kis hűtőkamrámat visszük színre, ami hazai ősbemutató lesz.
Az ötéves KoreaON kulturális fesztiválon a Comic Con lesz a vendégrendezvény az idén.
A zseniális, de egyben vérfagyasztó Lecter doktor visszatér.
Megjelent Dua Lipa új lemeze, a Radical Optimism.
Kevés olyan őszinte, zeneileg egy irányba mutató, mégis egymást kiegészítő barátság van, mint amilyen a Bohemian Betyars és a Parno Graszt között virágzott az elmúlt években.
Presser Gábor és Koncz Zsuzsa árulásai – megszólal Nagy Feró
A gigamellű modell kétszer is csődbe ment, mégis elképesztő luxusautói vannak
A műsor után elengedte, most mégis rátalált a szerelem a Házasság első látásra szereplőjére?
Mi történt? Ursula von der Leyen kétperces videóban áradozik a magyarokról!
Pénzeső májusban, ez a 4 csillagjegy már nyithatja a pénztárcáját
Micsoda egy nyomorult, leépült, ostoba barom ez az ember
Folyamatosan meztelenkedik a kebelcsoda bolgár énekesnő
Így juthat fel a jégkorong-válogatottunk a vb elitcsoportjába
A saját fegyverüket használják majd ellenük, aggódik az El-döntőbe tartó Alonso
Migránspárti genderaktivistát indítottak Magyar Péterék a VII. kerületben, majd kihátráltak mögüle
Nem kegyelmezett a 10 perc után megfogyatkozó ellenfelének a Fehérvár
Ismét Koránt égettek Svédországban + videók
Az ötéves KoreaON kulturális fesztiválon a Comic Con lesz a vendégrendezvény az idén.
A zseniális, de egyben vérfagyasztó Lecter doktor visszatér.
Megjelent Dua Lipa új lemeze, a Radical Optimism.
Kevés olyan őszinte, zeneileg egy irányba mutató, mégis egymást kiegészítő barátság van, mint amilyen a Bohemian Betyars és a Parno Graszt között virágzott az elmúlt években.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.