Az EMMI támogatásával és ajánlásával elindított Tulipános program első lépéseként tízezer tanítónak és óvodapedagógusnak biztosítanak ingyenes online szakmai programot, melyre már több mint ötezren regisztráltak.
Balatoni Kata közel húsz éve foglalkozik gyerekekkel. Hosszú évek alatt, tapasztalatok és kutatómunka mentén kialakított programjával a legkisebbek játékos fejlesztését célozza, miközben értékes tartalommal tölti meg a nemzeti nevelés alaptantervben meghatározott irányelvét.

Fotó: Tulipános program
A Tulipános program egyszerre innovatív és hagyományos értékekre épülő, központi tartalma pedig a magyar kultúra széles és sokrétű tárháza. A neveléstudományi szakember elmondta, hogy szeretett volna perspektívát nyitni a pedagógia számára. Egy olyan módszertant kidolgozni, melyben a gyermekek korosztályi sajátossága mellett a pedagógusokra való fókusz is kiemelkedő célkitűzés.
A magyar kultúra helyét és szerepét kereste az óvodában és az általános iskola alsó tagozatában Magyarországon, a Kárpát-medencében és a diaszpóra területein.
– Az elmúlt tíz évben azt tapasztaltam, hogy a magyar kultúra olyan pedagógiai eszköztár, mely egyszerre szolgál gyermeket, pedagógust és a köztük lévő emberi és tudományos folyamatokat – avat be Balatoni Kata. – Olyan perspektívákat nyit meg, melyek eddig ott voltak a mindennapjainkban, használtuk, de nem ismertük belső világát, erejét, hatását. Az elmúlt időszakban azt biztosan megéltük, hogy a közösségnek milyen szerepe van az ember életében. Megtapasztaltuk hiányát, átalakulását, újraértékelését. A Tulipános programmal szeretném létrehozni ennek újabb dimenzióját, mely szakmai hálózatként és emberi védőhálóként is ott lehet. A nemzeti-pedagógiai összetartozás a legkisebbek önfeledt és pedagógusaik tudatos élményét biztosítja. Egy új, Kárpát-medencére, sőt a diaszpóra területekre kiterjedő közösségi hálózat van születőben, melyben helyet kap a szakmai támogatás, együttműködés, az összetartozás élménye, tehát az emberi és pedagógiai kapcsolatok széles tárháza is.

Fotó: Tulipános program
Kiemelten fontos, hogy ezzel a szemlélettel már egész korán találkozhassanak gyermekeink, hogy stabil, erős identitással rendelkezve álljanak széles e világgal szemben. A pedagógusok a program révén megismerkedhetnek a magyar kultúra újszerű pedagógiai megjelenésével, beleértve a játék, tánc, mese, történelem, irodalom területeket. Másfelől pedig a program folyamatos szakmai támogatást biztosít, melyeket aktuálisan tudnak beépíteni minden nap – foglalta össze a program lényegét Balatoni Kata, a Nők Magyarországért és Apáczai Csere János-díjjal is méltatott szakember.