Az 1849 óta működő Fiumei úti sírkert a maga 650 jegyzett szobrával az ország legnagyobb szabadtéri szoborgyűjteménye művészettörténeti szempontból legalább annyira érdekes hely, mint történelmi vagy tudománytörténeti szempontból. A Szoborpark-projekt – ellentétben a FiumeiGuide-dal – nem az elhunyt személyek életművére, hanem a síremlékeket díszítő szobrokra mint műalkotásokra fókuszál – foglalta össze a bemutatón a sírkertet működtető Nemzeti Örökség Intézetének főigazgatója, Móczár Gábor kifejtve: a sírkert szabadtéri múzeumként is értelmezhető, hiszen a síremlékművészet kiválóan reprezentálja a hazai szobrászat történetének közel két évszázadát. Nem kisebb nevek munkái sorakoznak egymás mellett, mint például Zala György, Donáth Gyula, Kallós Ede, Telcs Ede, Róna József, Horvay János, Ligeti Miklós, Pásztor János, Medgyessy Ferenc, Fadrusz János, Stróbl Alajos, Kisfaludi Strobl Zsigmond, Ferenczy Béni, Somogyi József, Borsos Miklós vagy Melocco Miklós.
A projekt keretében első körben 23 parcella határát jelző márványkövön helyeztek el egy-egy porcelánlapocskát a QR-kóddal, amely beolvasva a sírkert honlapjának megfelelő részére navigál bennünket. Itt magyar és angol nyelven megtalálhatjuk az adott parcellában található jelentős művészeti alkotások leírását, keletkezésének körülményeit és az alkotókkal kapcsolatos színes tudnivalókat. Jelenleg félszáz műről kaphatunk információt, de a feldolgozott szobrok körét fokozatosan bővítik – ígérte a főigazgató.
Ha teljességre törekszenek, akkor bőven akad még feldolgoznivaló, ez már a Farkas Edit történész által rögtönzött rövid sétánk során is egyértelművé vált. Fadrusz János sírját például az a hatalmas bronzkorpusz díszíti, amelyet már ő maga is az egyik legjobban sikerült művének tartott. Az a történet kapcsolódik hozzá, hogy miután egy modellnek felkért mutatványos nem bírta a megfeszített Krisztus szerepének megpróbáltatásait, Fadrusz fogyókúrába kezdett és végül maga állt modellt. Körbefényképeztette magát a kereszten, majd a fotók alapján alkotta meg életműve gyöngyszemét, a szenvedést megrázó hitelességgel ábrázoló feszületet, amelyből később számos másolat is készült – többek között az itteni.