A merev fa, kő és fém életre kel, hullámzik, elfoglalja a teret, és elvitathatatlan jelenlétével szembesít. A szemlélődőt arra készteti, hogy valamiféle cselekvést hajtson végre. Inspirál, hogy a formákhoz asszociációkat társítson, s a gondolatok révén kiszakadhasson pillanatnyi közegéből és visszatérjen önmagához. A sokszor nonfiguratív, sokszor pedig egészen konkrét képeket közvetítő alkotások által a rohanásból, a kész értelmezések világából visszamenekülhetünk a saját meglátások és megoldások régiójába – s pontosan ez a művész célja. – A szobor átszellemült anyag, az élet káprázatával felruházott élettelen, anyagba kalapált extázis, csiszolt felületre izzadt érzelem, kristállyá dermedt életérzés, varázslat, üzenet, aminek anyagisága csak megjelenésében igaz. A szobor szellemünk konkrét lenyomata, mondhatni kristálya – fogalmazza meg Diénes Attila saját alkotásfilozófiáját.

Az átszellemült anyagot hívja segítségül Diénes Attila ahhoz, hogy a Pesti Vigadóba érve ki tudjuk zárni a külvilágot. Ez nem interaktív, nem digitális kiállítás. Nincsenek kóddal leolvasható magyarázatok, hangalámondásos tárlatvezetések. Itt a szívünket kell kinyitni, a telefonunkat pedig egy kis időre elfelejteni.
Virtuális világban élünk, minden virtuális körülöttünk: s mindez azáltal válik valósággá, hogy hiszünk benne. Elfogadjuk, hogy ez valóságos, elfogadjuk, ami körülöttünk van. Tulajdonképpen erről szól a kiállításom is. Arról, hogy bejöjjenek az emberek, elolvassák a leírásokat, és a szobrokat nézve, gondolkodás közben valóban egy meditációs helyen érezhessék magukat
– mesélte a művész.
A leírásokon keresztül pedig képet kaphatunk azokról szabadtéri alkotásokról is, amelyek fontos részét képezik az életműnek, láthatóan formanyelvüket tekintve is szorosan kapcsolódnak a most látható kisebb alkotásokhoz. Ilyen például a Hiperbolikus napóra, amely Bolyai Jánosnak állít emléket. A tárlaton végighaladva azt tapasztalhatjuk, a különböző anyagok gyakran összekapcsolódnak az alkotásokban. Így például a fém és a fa látszólag ellentétes anyagai a művész koncepciója nyomán kelnek új életre.