Összetett szöveg, halmozott problémák
Csehov Három nővére olyan abszolút klasszikus, hogy valamilyen feldolgozást minden színházba járó láthatott legalább egyszer. Ismerős lehet a szereplők meg nem valósított boldogsága, a hosszú, barátokkal eltöltött esték a vidéki kúriában, ahol a nemesek elmélkednek a munka nemesítő értékéről. Vagy akár a sötét humor, az életesemények sorozatos tragédiába fulladása, az elszigeteltség, az egész légkört meghatározó elvágyódás: elmegyünk Moszkvába, eladjuk a házat, itt mindent befejezünk, és – Moszkvába… Na, ez az előadás pont nem ilyen. Moszkva motívuma és a három nővér élethelyzete csupán apropót adnak ahhoz, hogy a játszók megtalálják a kapcsolódási pontokat Olga, Mása, Irina élete és modern kori szerepeik között. Ők művészek, szeretők, feleségek, önálló, dolgozó nők, akik hasonlóképpen keresik a boldogságot, mint a három nővér. A legnagyobb különbség a három-három szereplő között az, hogy míg Csehov nőkarakterei passzívak, sodródnak az élettel és legnagyobb részben a férfiak döntéseinek alárendeltjei, addig Aurora Cano XXI. századi nőalakjai mindent megtesznek azért, hogy változtassanak sorsukon. Több vagy kevesebb sikerrel, néha önbecsapással ugyan, de aktív cselekvők. Mégis az teszi hasonlóvá őket a csehovi nőkhöz, hogy eleinte ugyanúgy mástól teszik függővé cselekvésüket. Környezetüktől való függésük viszont lassan átalakul az egymáshoz fűződő bizalmi viszonnyá, amelynek megtartó ereje van. A kitartás és a félelem nélküliség viszont nem üdvözlendő egy olyan közegben, amely az egyén elnyomására alapoz, így nekik is súlyos árat kell fizetniük bátorságukért.

A darab metaforikus rétege és a látvány
A nővérek Moszkva utáni vágyakozása – amely egy jobb, könnyebb, boldogabb élettel kecsegteti őket – a metaforájává válik a Mexikóból való elvágyódásnak és megmaradásnak.
Statisztikai szempontból a nők helyzete Mexikóban nehéznek mondható. Egyúttal pedig ők tartják fenn az országot. Ők azok, akik maradnak, miközben a férfiak kivándorolnak. A nők tartják fenn a család szerkezetét. Mi viszont úgy gondoljuk, hogy lényegében nincs sok különbség a mexikói és más nemzetiségű nők között. Az, ha abban hisz az ember, hogy máshol jobb, csapdának tekinthető. Az elvágyódás vagy még inkább az a kétség, hogy mit kezdjen az ember az életével, csapda – főleg egy olyan ország esetében, mint Mexikó
– fejtette ki gondolatait az előadással kapcsolatban Aurora Cano, utalva az ország nehéz társadalmi, gazdasági, politikai helyzetére, továbbá a változásra való éhségre.