A világ legbonyolultabb metróállomását kezdték építeni Rómában

Róma polgármestere szerint a világ legbonyolultabb és legambiciózusabb metróállomását kezdték építeni pénteken az olasz főváros központjában, a Piazza Venezián.

Magyar Nemzet
Forrás: MTI2023. 06. 23. 18:49
Forrás: Prexels
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 700 millió euróból megvalósuló állomás a tizenkilenc kilométeres C-vonalhoz csatlakozik, és még egy régészeti múzeum is helyet kap benne.

Az építkezés hivatalos megnyitóján jelen volt Roberto Gualtieri római polgármester, Matteo Salvini infrastrukturális és közlekedési miniszter és Pietro Salini, a Webuild építési vállalat vezérigazgatója.

A leendő Piazza Venezia állomást 45 méteres mélységben építik meg, és nyolc emeletet foglal majd magában. A tervek szerint hat felvonót, 27 mozgólépcsőt és 110 méter metrósínt alakítanak ki. A munkálatok várhatóan nyolc évig tartanak majd.

A metróállomáson belül működő régészeti múzeum nem új keletű Rómában, hiszen a lateráni bazilika közelében 2018-ban felavatott San Giovanni metróállomáson is ki vannak állítva azok a leletek, amelyekre az állomás építése során bukkantak.

A C-vonal a régészeti szempontból különösen érdekes 20 méter körüli mélységben épült meg, a munkálatai 2007-ben kezdődtek. Rómában a metróhálózat bővítésével igyekeznek enyhíteni a tömegközlekedési gondokon.

 Az infrastrukturális minisztérium tanulmánya szerint európai uniós viszonylatban Olaszország az utolsók között kullog a tömegközlekedés fejlettsége szempontjából. Csak hat olasz nagyvárosban – Rómában, Milánóban, Nápolyban, Cataniában, Bresciában és Genovában – üzemel működőképes metróhálózat.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Pexels)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.