A szerdán kezdődött háromnapos művészetpedagógiai konferencián számos külföldi szakember szólal fel, a rendezvényt a Magyar Képzőművészeti Egyetem, a Magyar Művészeti Akadémia és az ELTE több kara közösen szervezi. „Képességet fejleszteni, tehetséget gondozni, a mentális és lelki egészséget helyreállítani és megőrizni, nyitottá tenni a társadalmi problémák iránt, kreativitásra és innovatív szemléletre nevelni. E fontos célokkal foglalkozik a konferencia is” – mondta az esemény megnyitóján a Kulturális és Innovációs Minisztérium művészetért és közösségi művelődésért felelős helyettes államtitkára.

Fotó: Hegedüs Róbert / MTI
Szentmártoni János úgy fogalmazott, hogy a művészetpedagógia a vártnál jóval feszesebb ütemben zajló globális folyamatok hatására jelentős paradigmaváltáson megy keresztül, amely szerepét, jelentőségét és a vele szemben támasztott elvárásokat egyaránt érinti. Hozzátette: az oktatási-nevelési módszereknek, a művészet átörökítésének jövőformáló küldetése van.
A helyettes államtitkár kitért arra, hogy a világjárvány idején a művészet, valamint a kulturális intézményeink pillanatok alatt felismerték feladatukat, és olyan innovatív megoldásokkal álltak elő, amelyek a családok számára sokszor a lelki-szellemi túlélést jelentették.
A közelmúlt további súlyos tanulsága, hogy meg kell tanulnunk megbecsülni a jelenléti aktivitás varázsát, a művészetekkel való közvetlen találkozás semmihez sem fogható élményét. Egyértelmű, hogy a vágyott eredmények, sikerek eléréséhez páratlan társadalmi és intézményi összefogásra van szükség. Büszkék lehetünk arra, hogy oktatási és kulturális intézményrendszerünk példaértékű eredményeket képes felmutatni a művészetpedagógia területén is
– szögezte le Szentmártoni János.
Erős István, a főszervező Magyar Képzőművészeti Egyetem rektora köszöntőjében arról beszélt, hogy a 152 éves intézményben csütörtökön első alkalommal adták át a Szabados Árpád senior művészetpedagógiai díjat, amelyet a neves oktató, építész, Gaul Emil vehetett át. Ez a konferencia jó találkozási pont olyan művészeknek, kutatóknak és oktatóknak, akik érdekeltek a 21. század vizuális nevelési kihívásaiban – hangsúlyozta Erős István.