Shakespeare Hamletje az egyik legtöbbet játszott dráma, amelyet ezúttal modern táncszínházi produkcióként vitt színre a Kassai Nemzeti Színház balett-tagozatának alkotócsapata.
A Hamlet szövege múltbeli összefüggésekről, kapcsolatokról beszél, ezért is nagyon nehéz ezt balettben megjeleníteni. Számomra árulásról, hatalmi harcokról, a szerelem lerombolásáról, a manipulációról szól, és úgy gondolom, hogy mindez nagyon aktuális téma abban a társadalomban, amelyben ma élünk
– vallja Ondrej Soth rendező.
A koreográfia a Kassai Balett szólistájának, Maksym Sklyarnak és a kubai Nelson Reguera Pereznek a munkája.
Nelsont Frenák Pál társulatában láttam először, és meghívtam Kassára. Maksym Sklyar koreográfusként több kassai előadásban is dolgozott, tehetséges, fantáziadús, kreatív alkotó. Így jött létre a csapat, amely együtt alkotott
– teszi hozzá Soth.
A Hamletben fellép a teljes kassai balett-társulat, a Shakespeare drámájából vett részletek Tomás Mastalír és Tána Pauhofová, a Szlovák Nemzeti Színház művészei előadásában hangfelvételről hallhatók.
A produkcióban főként Max Richter a Testament of Youth című brit filmhez írt zenéje, valamint Byron Metcalf, István Sky és Giorgio Maineria szerzeményei hallhatók.
Kassától Hollywoodig
Ondrej Soth koreográfus, rendező, díszlettervező, a Kassai Állami Színház igazgatója. A 90-es évek második felében táncprojekteken dolgozott Münchenben, Salzburgban, Hamburgban, Torontóban és Lisszabonban. 2000 és 2010, majd 2012 és 2020 között a Kassai Állami Színház balettigazgatója volt, közben két évig vezette a Szlovák Nemzeti Színházat. 2020 óta a Kassai Állami színház ügyvezetője. Több tucat koreográfiát tudhat magáénak, a klasszikus balettől az operákon át a kortárs táncszínházig. Számos ismert színházi rendezővel dolgozott együtt, például Lubomir Vajdicekkel, Roman Polákkal, Jozef Bednárikkal és Marián Chudovskyval. Közreműködött Juraj Jakubiská és Peter Weigl filmjeiben, de dolgozott Hollywoodban is.
Borítókép: Jelenet az előadásból (Forrás: Mitem.hu)