Azt nem lehet mondani, hogy olvasni unalmas Puskint, de a nyelvezete miatt talán mégsem a legmodernebb író-költő. Ha nem túl bántó ez a kifejezés, akkor kicsit öregszagú. De ezt minden bántó szándék nélkül mondom (írom). A történetfűzése viszont mindenképpen megfelel a mai kor közönségének is. És ebben nincsen semmi ellentmondás, nem modern, de mégis könnyen modernné tehető. Ha a legújabb Anyegin-film rendezője átültette volna a mai korba a történetet, akkor senki sem gyanakodott volna, hogy ezt Puskin egyszer már megírta. De nem ezt tette Szarik Andreaszjan, hanem meghagyta a maga korában. Kosztümös, nagy költségvetésű filmről van szó tehát, ami igyekszik visszaadni a kor hangulatát, de úgy, hogy az „egybites” TikTok-fogyasztó is értse. Aki sikeres érettségi dolgozatot ír Puskinból ennek a filmnek a hatására, az maga a csoda, de arra biztosan nagyon jó eszköz, hogy kedvet csináljon kinek újraolvasni, kinek először kézbe venni Puskin örök érvényű művét. Így a film után azt is ki merem jelenteni, hogy Puskin a maga korának bulvárírója volt. Ha ma élne, a történetmesélésével a legnagyobb tiktoker lehetne.

Puskin Anyeginja a nagybetűs életet éli
Bálok, fogadások, színházi premierek és egyéb szórakozási lehetőségek, amelyeket a főváros kínálhat egy fiatalembernek. A társasági élet azonban már régen kifárasztotta, ezért a faluban élő nagybátyja betegségének hírét alkalomnak veszi, hogy elmeneküljön a silány világból. A birtokra érve azonban Anyegin értesül rokona haláláról, ami azonban nem nagyon keseríti el: nagybátyja gazdag, és ő az egyedüli örököse. Anyegin bezárkózik a birtokra, kerüli a szomszédait, akik nagyon hamar elkezdik őt egymás között bolondnak nevezni. De hamar szerelmi afférba keveredik itt is. Hogyan lesz egy vidéki szerelmi történetből véres párbaj? Csábítás, hűtlenség, árulás. De hiába a véres halálos lövés, Anyegin szíve nem nyugszik meg.