A kortárs magyar animáció eredeti és izgalmas alkotója, Traub Viktória legutóbbi filmje, a Cipők és paták egy szürreális, hibrid, ember-állat lényekkel benépesített világban játszódik, és a kapcsolódás, a megfelelések, az önelfogadás dilemmáit vizsgálja.
Főhőse, Paula, a kentaurlány kisvárosi pedikűrösként emberi lábakra vágyik. Amikor megismerkedik Arnolddal, a krokodilférfival, első látásra egymásba szeretnek. Vajon képes-e a kentaurlány megtalálni az önazonosság felé vezető utat? Milyen ára van a megfelelésnek és az önfeladásnak? – veti fel a kérdéseket a 2D rajzanimációs technikával készült rövidfilm. A Nemzeti Filmintézet támogatásával készült Cipők és paták című filmhez egyedileg készített digitális ecsetekkel festett textúrák természetes, érett, anyagszerű hatást keltenek, ami jól kiegészíti és hitelessé teszi a szürreális karaktereket.
Traub Viktória rendező a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem animáció szakán végzett 2008-ban, jelenleg a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem doktoranduszhallgatója multimédia szakirányon és az egri Eszterházy Károly Egyetem tanársegédje. 2008 óta szabadúszó tervezőként és animációs rendezőként dolgozik. A Vastojás és a Sellők és rinocéroszok című filmjei a világ számos fesztiválján szerepeltek sikerrel, utóbbit a Magyar Filmkritikusok Szövetsége 2018 legjobb animációs filmje díjával tüntette ki.
Cipők és paták című legutóbbi alkotása a legnagyobb presztízsű nemzetközi animációs seregszemlén, az Annecy Fesztiválon mutatkozott be a nagyvilágnak júniusban, azóta világszerte járja a neves fesztiválokat, legközelebb a dánia Viborgban, majd az ottawai fesztiválon versenyez.
A Cipők és paták a Pi Produkció gyártásában készült a Solaz Media és a Paprika Studios koproducerekkel, továbbá a TV Paint támogatásával, utómunkálatai az NFI Filmlaborban készültek. Zenéjét Kalotás Csaba jegyzi, a forgatókönyvet a rendező Bak Zsuzsannával és Dus Polett-tel közösen írta, sound designere Vadon Zoltán, producere Dus Polett.