A vége főcím után kezdődik a stáblista. Szereplők, rendező és a producerek neve után a kevésbé fontos stábtagok következnek, majd hirtelen apró fehér betűk ezrei jelennek meg, a vizuális effektek szekció ugyanis szinte megszámlálhatatlan művésszel dolgozik. A filmtrükkök mindig ámulatba ejtették a közönséget. Amikor a Lumière fivérek 1896-ban bemutatták A vonat érkezését, fejvesztve menekült a közönség, mivel az emberek azt hitték, a vásznon lévő vonat el fogja ütni őket. Az évtizedek számítástechnikai fejlődése nyomán a klasszikus trükkök (például robbantások, ködgép, makettek) egyre inkább háttérbe szorulnak, és átadják helyüket a vizuális effekteknek (VFX) és a CGI-nak (számítógép generálta kép). Főként, hogy a számítógépes utómunka sok esetben olcsóbb, mint a valóságos megjelenítés. Így volt ez a Harrison Ford és a CGI-kutya kalandjaiként elhíresült A vadon hívó szava filmben is, ahol az összes állatszereplőt számítógép generálta, mivel a valós kutya és trénere gázsija magasabb lett volna.
Az Oscar-gálán Rebel Wilson és James Corden macskajelmezben adta át a legjobb vizuális effektekért járó díjat azzal a felkiáltással, hogy ők igazán tudják, miért fontos egy filmben a jó CGI. 2019 legjobban várt musicalje, az Andrew Lloyd Webber klasszikusának számító Macskák filmes változata ugyanis bizarr képi világa miatt az év legnagyobb bukása lett.
A Vizuális Effektek Céhe azonban nem értékelte a két színész viccét. Hivatalos közleményében arra hívta fel a figyelmet, hogy „még a legjobb vizuális effekt sem tudja ellensúlyozni a rossz történetvezetést”.
Azt viszont el kell ismerni, hogy sokat ronthat rajta. A februárban bemutatott Sonic, a sündisznó produkálta a valaha volt legnagyobb nyitóbevételt a videójátékból készült filmek közöttt. Amikor azonban az első trailer tavaly áprilisban kikerült, a Paramount nem lehetett biztos a sikerben, mert a Twitteren valóságos háború indult, hogy ezt a filmet a játék rajongói biztos nem fogják megnézni, mivel Sonicot annyira emberire vették, hogy kész horror a szőrrel borított figura kinézete. A rendező Jeff Fowler égre-földre esküdött, hogy a premierre kijavítják a hibát, és valóban napi 17 órás munkarendet jelöltek ki a Moving Picture Company vancouveri dolgozóinak, hogy bájosabbá formálják Sonic karakterét. A sündisznó végül ölelni való szőrgombóc lett, amely óriási szemmel néz a világba, és a fogai sem ijesztőek.