Félúthoz érkezett Budapest első felhőkarcolójának építése a Duna-parton, a Kopaszi-gátnál. Már látszik, mi készül, mekkora lesz. Jó néhány, a beruházás részét képező épület is elkészült, az öböl bejárható. A város képét nagyon sok minden befolyásolja. Messziről nézve rá térkép, közeledve várossziluett, belemenve színpadkép, utcakép. E léptékek mind elemezhetők, de tervezhetők-e? Nem nagyon, manapság egyre kevésbé. Budapest adottsága, hogy hegyek, dombok formálják, rárakódik az a kultúrréteg, amelyet városnak nevezünk. A város évtizedekig ellenállt a nyomásnak, hogy házai közt felhőkarcoló épüljön. Készültek pedig tervek. Talán a szakmában legismertebb Virág Csabáé volt, mely a Hungária körút főbb csomópontjaiba telepített volna felhőkarcoló-negyedeket. E terv vagy vízió olyan városképi elgondoláson alapul, melyben Buda hegyeinek mintegy kontrapontja a pesti „lapostányért” szegélyező felhőkarcolók vonulata. Egyfajta művi tájként épült volna Budapest látképébe.
A gilisztaűző varádicstól a terjőke kígyósziszig
Értelek – mondta Rezeda Kázmér, mert mindig ezt mondta, amikor nem értett semmit.