Felejtsük el a karácsonyt! – Első pillantásra-hallásra én is a „szokott pimaszok” (copyright Madách Lucifere) ócska, provokatív, keresztényellenes szövegének véltem az ismert, már-már celebtoxikológus bombasztikus felszólítását a nagy nézettségű ballib kereskedelmi tévében. Ahol arról kérdezték, hogyan kéne helyesen készülnünk a mostani vírushelyzetben a karácsonyra.
A baloldali média azonban szinte egyöntetűen pontatlanul idézte Zacher Gábort, aki szó szerint azt mondta: „Szerintem felejtsük el ezt az idei karácsonyt, azért, hogy legyen jövőre karácsony. Hogy ne arról szóljon a történet, hogy mondjuk azokat gyászoljuk, akik azért mennek el, mert nem tartjuk be a szabályokat.” A beszélgetésben a kormány által elrendelt járványügyi védőszabályok betartására, köztük a maszkviselésre, a fizikai távolságtartásra, a karácsony előtti tömeghisztis vásárlások beszüntetésére szólított fel. Vagyis tkp. jót akart mondani, de elég rosszul, azaz félreérthetően fogalmazott. Úgy látszik, ő sem ismeri a Kazinczy által megfogalmazott nagy titkot: „Jót s jól!”
Van ilyen. És akik félre akarták érteni és magyarázni, azért, hogy megint szembeköpjék a keresztényeket, azoknak persze kapóra jött a doktor úr kiforgatott mondata.
Jól tudjuk, sokak háta borsódzik minden szótól, fogalomtól, jel(kép)től, amely Jézus Krisztusra utal. Ő ugyanis botránykő (egyenlően a botlás köve) azoknak, akik nem fogadják el a személyét és tanítását – kétezer éve éppúgy, mint manapság. A karácsony valami ósdi, reakciós, kirekesztő, tehát nem PC-ünnep. Bár a karácsony szóról a posztmodern, neoprimitív ateisták, földhözragadt, progresszív álhumanisták általában nem is tudják, hogy az a latin inkarnáció (testet öltés) szóból ered, mégis érzik, hogy ez valami olyan erő, hatalom, ami nagyobb náluk. A karácsonyt, Isten Fiának testté levését és a keresztényeket, Isten Fiának követőit nem értik, valójában félnek tőlük, s a frusztráció agressziót szül. Ezért nemcsak lenézik, kigúnyolják őket, hanem kirekesztik, üldözik. Már régóta nem csupán Ázsiában és Afrikában, hanem az egykor keresztény Európában is, különösen annak nyugati felén.