Ezek a magyar ételek hódítanak Japánban

Magyar ételek is bemutatkoztak a Foodexen. A Japánban szervezett élelmiszer- és ital szakkiállításon több termék iránt érdeklődtek a résztvevők.

2025. 03. 12. 14:07
A magyar fagyasztott gyümölcs iránt is van kereslet Japánban a Foodex kiállításon Forrás: Pixabay
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A prémium élelmiszerek a legkelendőbbek a japán piacon – szögezte le az Agrármarketing Centrum március 12-i közleményében. A beszámolóban arról adtak hírt, miképp mutatkozik be Magyarország az e héten keddtől péntekig tartó Foodexen, a Csendes-óceáni térség legnagyobb élelmiszer- és ital szakkiállításán. A tokiói seregszemlén tíz magyar cég kínálja termékeit a szakmai látogatóknak, többek között mézeket, fűszerporokat, fagyasztott zöldségeket és gyümölcsöket, valamint extrudált kenyereket.

Magyar ételek mutatkoztak be Japánban a Foodex szakkiállításon
Magyar ételek mutatkoztak be Japánban a Foodex szakkiállításon
Fotó: Agrármarketing Centrum

Magyar élelmiszerek a Foodex Japán kiállításán

A Foodex Japán kizárólag a szakmának szóló esemény, ahol a térség beszerzői és kereskedői nagy számban fordulnak meg. Az eseményre 2024-ben 68 országból 2879 kiállító és közel 80 ezer szakmai látogató érkezett. A kiállítás nagy népszerűségnek örvend a magyar kiállítók körében, nem csoda, hogy immár 15. alkalommal biztosított közösségi megjelenést az Agrármarketing Centrum a hazai vállalkozások számára.  A 100 négyzetméteres standon elsősorban olyan termékeket kínálnak a magyar kiállítók a térség beszerzőinek, amelyek figyelembe veszik a piaci igényeket. 

A japán fogyasztók ugyanis minőségorientáltak, egyre nagyobb figyelmet fordítanak a fenntarthatóságra és az egészségtudatosságra, illetve érdeklődnek  a vegán és bio termékek iránt.

A kiállítás kísérő programjaként üzletember-találkozót szervezett az Agrármarketing Centrum exportfejlesztési üzletága, a Hungarian Food Business Program és a Tokiói Magyar Nagykövetség. Az eseményen 13 magyar cég ajánlotta termékeit a Csendes-óceáni térségből érkezett 71 beszerző és Horeca képviselő figyelmébe. A termékek között megtalálhatók voltak prémium minőségű borok, sajtok és sajtkészítmények, szuperfoodok és egészségtudatos élelmiszerek is.

Japán a magyar termékek egyik legkiemelkedőbb felvevőpiaca, a két ország közötti kereskedelmi kapcsolatok több mint 150 éves múltra tekintenek vissza. 

Magyarország elsősorban a kacsa és libatermékek (májak és húsok), illetve a magyar méz iránti keresletet erősítené a távol-keleti piacon, de Japán újabban a hazánkban előállított fagyasztott zöldségek és gyümölcsök iránt is fokozott érdeklődést mutat. 

A japán piacra való belépéshez nemcsak a minőségi termékek, hanem a helyi szabályozások, fogyasztói igények és piaci trendek alapos megértése is szükséges – hívja fel a figyelmet az Agrármarketing Centrum. Közleményükben kiemelik: a magyar élelmiszerexport jövője egyre inkább a nemzetközi rendezvényeken való aktív részvételen és a folyamatos kapcsolatépítésen múlik.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.