A prémium élelmiszerek a legkelendőbbek a japán piacon – szögezte le az Agrármarketing Centrum március 12-i közleményében. A beszámolóban arról adtak hírt, miképp mutatkozik be Magyarország az e héten keddtől péntekig tartó Foodexen, a Csendes-óceáni térség legnagyobb élelmiszer- és ital szakkiállításán. A tokiói seregszemlén tíz magyar cég kínálja termékeit a szakmai látogatóknak, többek között mézeket, fűszerporokat, fagyasztott zöldségeket és gyümölcsöket, valamint extrudált kenyereket.

Fotó: Agrármarketing Centrum
Magyar élelmiszerek a Foodex Japán kiállításán
A Foodex Japán kizárólag a szakmának szóló esemény, ahol a térség beszerzői és kereskedői nagy számban fordulnak meg. Az eseményre 2024-ben 68 országból 2879 kiállító és közel 80 ezer szakmai látogató érkezett. A kiállítás nagy népszerűségnek örvend a magyar kiállítók körében, nem csoda, hogy immár 15. alkalommal biztosított közösségi megjelenést az Agrármarketing Centrum a hazai vállalkozások számára. A 100 négyzetméteres standon elsősorban olyan termékeket kínálnak a magyar kiállítók a térség beszerzőinek, amelyek figyelembe veszik a piaci igényeket.
A japán fogyasztók ugyanis minőségorientáltak, egyre nagyobb figyelmet fordítanak a fenntarthatóságra és az egészségtudatosságra, illetve érdeklődnek a vegán és bio termékek iránt.
A kiállítás kísérő programjaként üzletember-találkozót szervezett az Agrármarketing Centrum exportfejlesztési üzletága, a Hungarian Food Business Program és a Tokiói Magyar Nagykövetség. Az eseményen 13 magyar cég ajánlotta termékeit a Csendes-óceáni térségből érkezett 71 beszerző és Horeca képviselő figyelmébe. A termékek között megtalálhatók voltak prémium minőségű borok, sajtok és sajtkészítmények, szuperfoodok és egészségtudatos élelmiszerek is.
Japán a magyar termékek egyik legkiemelkedőbb felvevőpiaca, a két ország közötti kereskedelmi kapcsolatok több mint 150 éves múltra tekintenek vissza.
Magyarország elsősorban a kacsa és libatermékek (májak és húsok), illetve a magyar méz iránti keresletet erősítené a távol-keleti piacon, de Japán újabban a hazánkban előállított fagyasztott zöldségek és gyümölcsök iránt is fokozott érdeklődést mutat.
A japán piacra való belépéshez nemcsak a minőségi termékek, hanem a helyi szabályozások, fogyasztói igények és piaci trendek alapos megértése is szükséges – hívja fel a figyelmet az Agrármarketing Centrum. Közleményükben kiemelik: a magyar élelmiszerexport jövője egyre inkább a nemzetközi rendezvényeken való aktív részvételen és a folyamatos kapcsolatépítésen múlik.