Holnap kezdődik a száguldás a Hungaroringen

A száguldó cirkusz néven is emlegetett autós szakág, a Formula–1 társulata a következő három napban Magyarországon turnézik. A Hungaroring felkészült a világ legjobb autóversenyzőinek fogadására. Az idei vb-sorozat tizenharmadik futama, a 16. Magyar Nagydíj döntő lehet az egyéni világbajnoki cím szempontjából, hiszen a Ferrari pilótáját, a német Michael Schumachert már a mogyoródi pályán megkoronázhatják.

Munkatársunktól
2001. 08. 16. 19:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jellemző a fokozott várakozásokra, hogy Formula–1-et kiemelten kezelő német RTL televízió nemcsak a Hungaroringen vonult fel nagy erőkkel, hanem kamerái ott lesznek az olaszországi Maranellóban, a Ferrari főhadiszállásán és a németországi Kerpenben, Michael Schumacher szülővárosában. Mindkét helyen azért gyűlnek majd össze a 32 éves pilótazseni rajongói, hogy együtt ünnepeljék kedvencük negyedik világbajnoki címét.

A Hungaroringen M. Schumachernek három ponttal kell többet szereznie Coulthardnál, és öccse, Ralf nem gyűjhet többet nála hárommal, Barrichello pedig öttel. Ha ez teljesül, kezdődhet a karnevál Maranellóban, Kerpenben és persze Mogyoródon.

A „nagy Schumi” a legutóbbi nagydíj óta eltelt két és fél hetet a családjával töltötte, így érthetően már nagyon várja a vasárnapi rajtot. „Ideje, hogy ismét történjen valami. Már nagyon szeretnék újra versenyezni” – mondta a háromszoros világbajnok, majd számot adott a szabadságán történtekről: „Végig Corinnával (a felesége – a szerk.) és a gyerekekkel voltam, nagyon élveztük mindannyian. Sok barátunkat tudtuk meglátogatni, ami nagyon jó dolog. Persze az edzéseket sem hanyagoltam el, például sokat kerékpároztam. A szabadság nagyon jót tett, mentálisan és fizikailag is pihentnek és frissnek érzem magam.”

A vb-cím abszolút esélyese próbálja lerázni magáról azt a terhet, amelyet a Magyar Nagydíj előtt igyekeznek a vállára rakni azzal, hogy folyton a verseny különös jelentőségéről kérdezik.

„Már mondtam az év elején is, a célomat elértem azzal, hogy tavaly világbajnoki címet szereztem a Ferrarinak. Az összes többi csak a ráadás. Minden futamra úgy utazom el, hogy nyerni akarok, a többi nem rajtam múlik. Nem értem, miért lenne ez különleges alkalom.”

Azoknak tehát, akik a Magyar Nagydíj előtt drámai szónoklatokat vártak arról, micsoda torokszorító érzés a negyedik vb-cím kapujában állni, csalódniuk kellett.

A vasárnapi futam leintésének pillanata ennek ellenére valóban történelmi lehet. Ha Schumi győz, két szempontból is Alain Prost mellé lép: a négyszeres világbajnok francia pilóta ugyanis mindenkinél többször, 51 alkalommal haladt át elsőként a célvonalon. M. Schumacher most ötvennél tart. Ayrton Senna halála óta egyébként ő az, aki egyedüliként esélyes arra, hogy a pályafutásából hátralévő időben minden rekordot megdöntsön, és beállíthatja az argentin Juan-Manuel Fangio csúcsát, ha a negyedik után az ötödik világbajnoki címét is megszerzi.

M. Schumacher számára azonban nem lesz sétagalopp a vasárnapi 77 kör. A Hungaroring a monte-carló-i után a vb-sorozat második leglassabb pályája, előzésre pedig ugyanannyi lehetőség kínálkozik, mint a hercegség fővárosában: szinte semmi. Ha az elöl haladó rossz ívet választ a célegyenes bejáratánál, és rosszul gyorsít ki, akkor a 800 méteres egyenes végén megtörténhet az előzés. Egy másik elvi lehetőség, hogy az üldözőnek a ring legfelső csücskét jelentő 5-ös hajtűkanyarban sikerül „rámásznia” az előtte haladóra, majd az utána következő sikánt – ahol 1990-ben Senna és Berger tette ki a pályáról az ellenfeleket – az üldözöttnél jóval nagyobb sebességgel közelíti meg, és a cikkcakk előtt „beleáll” a fékbe. A harmadik megoldás: szorosan tapadni a másikra, megvárni, amíg kimegy tankolni, futni néhány szupergyors kört, majd a pit stop után elévágni.

Nem elég azonban, hogy a magyar pályán kevés az előzési lehetőség, a Hungaroring még poros is, s ettől csúszós, ezenkívül gyakran jelentkezik az autókon alulkormányzottság. Ez utóbbit a gumikkal is lehet kompenzálni, amelyek azonban ily módon túlhevülnek, s az sem segít éppen rajtuk, hogy az aszfalt hőmérséklete gyakran az 50 Celsius-fokot is elérheti. A Bridgestone és Michelin szakemberei ezért valamiféle optimumot próbálnak elérni, hogy az abroncsok egyszerre tapadjanak jól, és legyenek tartósak is.

Összességében tehát fantasztikusan izgalmas hétvége várható, s már a szombati időmérő edzés is minden képzeletet felülmúlthat, hiszen az első rajtkocka és egy jó start itt fél győzelmet jelent.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.