Jellemző a fokozott várakozásokra, hogy Formula–1-et kiemelten kezelő német RTL televízió nemcsak a Hungaroringen vonult fel nagy erőkkel, hanem kamerái ott lesznek az olaszországi Maranellóban, a Ferrari főhadiszállásán és a németországi Kerpenben, Michael Schumacher szülővárosában. Mindkét helyen azért gyűlnek majd össze a 32 éves pilótazseni rajongói, hogy együtt ünnepeljék kedvencük negyedik világbajnoki címét.
A Hungaroringen M. Schumachernek három ponttal kell többet szereznie Coulthardnál, és öccse, Ralf nem gyűjhet többet nála hárommal, Barrichello pedig öttel. Ha ez teljesül, kezdődhet a karnevál Maranellóban, Kerpenben és persze Mogyoródon.
A „nagy Schumi” a legutóbbi nagydíj óta eltelt két és fél hetet a családjával töltötte, így érthetően már nagyon várja a vasárnapi rajtot. „Ideje, hogy ismét történjen valami. Már nagyon szeretnék újra versenyezni” – mondta a háromszoros világbajnok, majd számot adott a szabadságán történtekről: „Végig Corinnával (a felesége – a szerk.) és a gyerekekkel voltam, nagyon élveztük mindannyian. Sok barátunkat tudtuk meglátogatni, ami nagyon jó dolog. Persze az edzéseket sem hanyagoltam el, például sokat kerékpároztam. A szabadság nagyon jót tett, mentálisan és fizikailag is pihentnek és frissnek érzem magam.”
A vb-cím abszolút esélyese próbálja lerázni magáról azt a terhet, amelyet a Magyar Nagydíj előtt igyekeznek a vállára rakni azzal, hogy folyton a verseny különös jelentőségéről kérdezik.
„Már mondtam az év elején is, a célomat elértem azzal, hogy tavaly világbajnoki címet szereztem a Ferrarinak. Az összes többi csak a ráadás. Minden futamra úgy utazom el, hogy nyerni akarok, a többi nem rajtam múlik. Nem értem, miért lenne ez különleges alkalom.”
Azoknak tehát, akik a Magyar Nagydíj előtt drámai szónoklatokat vártak arról, micsoda torokszorító érzés a negyedik vb-cím kapujában állni, csalódniuk kellett.
A vasárnapi futam leintésének pillanata ennek ellenére valóban történelmi lehet. Ha Schumi győz, két szempontból is Alain Prost mellé lép: a négyszeres világbajnok francia pilóta ugyanis mindenkinél többször, 51 alkalommal haladt át elsőként a célvonalon. M. Schumacher most ötvennél tart. Ayrton Senna halála óta egyébként ő az, aki egyedüliként esélyes arra, hogy a pályafutásából hátralévő időben minden rekordot megdöntsön, és beállíthatja az argentin Juan-Manuel Fangio csúcsát, ha a negyedik után az ötödik világbajnoki címét is megszerzi.
M. Schumacher számára azonban nem lesz sétagalopp a vasárnapi 77 kör. A Hungaroring a monte-carló-i után a vb-sorozat második leglassabb pályája, előzésre pedig ugyanannyi lehetőség kínálkozik, mint a hercegség fővárosában: szinte semmi. Ha az elöl haladó rossz ívet választ a célegyenes bejáratánál, és rosszul gyorsít ki, akkor a 800 méteres egyenes végén megtörténhet az előzés. Egy másik elvi lehetőség, hogy az üldözőnek a ring legfelső csücskét jelentő 5-ös hajtűkanyarban sikerül „rámásznia” az előtte haladóra, majd az utána következő sikánt – ahol 1990-ben Senna és Berger tette ki a pályáról az ellenfeleket – az üldözöttnél jóval nagyobb sebességgel közelíti meg, és a cikkcakk előtt „beleáll” a fékbe. A harmadik megoldás: szorosan tapadni a másikra, megvárni, amíg kimegy tankolni, futni néhány szupergyors kört, majd a pit stop után elévágni.
Nem elég azonban, hogy a magyar pályán kevés az előzési lehetőség, a Hungaroring még poros is, s ettől csúszós, ezenkívül gyakran jelentkezik az autókon alulkormányzottság. Ez utóbbit a gumikkal is lehet kompenzálni, amelyek azonban ily módon túlhevülnek, s az sem segít éppen rajtuk, hogy az aszfalt hőmérséklete gyakran az 50 Celsius-fokot is elérheti. A Bridgestone és Michelin szakemberei ezért valamiféle optimumot próbálnak elérni, hogy az abroncsok egyszerre tapadjanak jól, és legyenek tartósak is.
Összességében tehát fantasztikusan izgalmas hétvége várható, s már a szombati időmérő edzés is minden képzeletet felülmúlthat, hiszen az első rajtkocka és egy jó start itt fél győzelmet jelent.
Szenzációs magyar diadal a birkózók rangsorolóján
