Egy országúti körverseny nélkül ugyanis nem beszélhetünk kerékpársportról. Az utolsót 1999-ben rendezték, és akkor a szponzor távoztával úgy tűnt, hogy belátható időn belül nem is lesz több. De idén Eisenkrammer Károly, aki az utolsón még versenyzett, fejébe vette, hogy feltámasztja a magyar viadalt. Remekül sikerült a rendezés, jövőre még hosszabb távút szeretne, amelyen csapatverseny is lesz.
A befejező szakaszt Bebtó Zoltán nyerte, ő hajtott fel elsőként a budai Várba, de a verseny tulajdonképpen szombaton eldőlt. Ugyanis nem volt elég, hogy föl kellett biciklizni a Kékes tetejére, előtte még három nagy hegyet leküzdeni, de mindezt pocsék, szeles, esős időben kellett végrehajtani. A mezőny legöregebb résztvevője, a 37 éves szabadkai orvos, Mikos Rnjakovics – aki megjárt néhány olasz profi klubot, és hajtott a Csepel színeiben is – lett az első, hat perccel megelőzve az addig vezető Bebtót. A befejező sík szakaszon a szabadkai bringás csak arra vigyázott, hogy megőrizze előnyét.
– Az elmúlt időszakban olaszországi klubomban nagyon jól ment, erősnek éreztem magam, de az esőben és a hirtelen lehűlésben egyszerűen megéheztem a táv közben – indokolta Beptó szombati vereségét, majd átvette a legtöbb hajrá- pontot szerzett versenyzőnek járó zöld trikót.
Az összetettben: 1. Rnjakovics (jugoszláv) 14:26:18, 2. Nagy Róbert (szlovák) 23 mp h., 3. Bronis (szlovák) 23 mp h., 4. Zsombók (Mapei-Kanizsa) 35 mp h.
Nagy-Britannia csatlakozik az Oroszország elleni szankciókhoz
