-AUTÓSPORT-
Ifj. Tóth János ötödször veheti át a magyar ralibajnokság abszolút bajnoki címéért járó serleget a sportág holnapi díjkiosztó gáláján. A 33 éves versenyző 2001-ben óriási fölénnyel utasította maga mögé vetélytársait: hat versenyen indult, mind a hatot megnyerte.
– Valóban unalmas lehetett a bajnokság az előző évben azoknak, akik kiélezett versenyeket szerettek volna látni. Számomra azonban nem volt az, a győzelmeim értékét azon mérem le, hogy mennyit sikerült kihoznom az autóból. A Peugeot 206 WRC-t vezetni minden alkalommal óriási élményt jelent.
Jóllehet a magyar pályákon korlátlan úr volt, külföldön nem tudta letenni a névjegyét ifj. Tóth János. Az ausztriai tízes szorzójú Eb-futamon, a Waldviertel-ralin már az első napon összetörte az autó elejét, és kiesett a versenyből.
– Úgy értékelem azt a futamot, mint az első nagyobb pofont, amely ért. Igaz, hogy két éve nem versenyeztem nedves pályákon, de azt nem gondoltam volna, hogy kudarcot vallok az esőben. A magyar bajnokság a minőségi autók számát nézve európai szintű, jók a versenyzők, de évről évre ugyanazokon a pályákon versenyzünk.
Ifj. Tóth János drámája az, hogy miközben a hazai bajnokságot kinőtte, nem talál megoldást arra, hogy rendszeresen Európa-bajnoki vagy vb-futamokon indulhasson.
– Továbbra sem tettem le arról, hogy egyszer a vb-sorozatban szerepeljek, de mindig rá kell jönnöm, mennyire nehéz ezt az álmot megvalósítani. Egy külföldi versenyre az idén is biztosan elmegyünk, de az állandó részvétel már valószínűtlen. Azt remélem, hogy a magyar bajnokság színvonala emelkedni fog, szinte biztosan tudom, hogy az idén legalább öt, WRC-szabályok szerint épített autó lesz majd a mezőnyben.
*
Az utóbbi négy évben ifj. Tóth Jánost két vetélytársa tudta megszorítani. Kiss Ferenc 1998-ban és 1999-ben Subaru Impreza WRC-jével az összetettben is legyőzte, ám a kétszeres abszolút első pécsi pilóta távozott a Mol szponzorálta csapattól, amely később összeomlott. Kiss tavaly visszatért a pályákra, és két harmadik helyének is köszönhetően hetedik lett az év végén.
„Indulok 2002-ben is, ez biztos. Egy N csoportos autóra már együtt van a pénzünk, de nagyon szeretnénk egy régebbi Toyota Corolla vagy Subaru Impreza WRC-vel menni” – mondta lapunknak Kiss.
Turi Tamás 2000-ben versenyben volt az abszolút bajnoki címért, a Budapest-ralin le is győzte ifj. Tóth Jánost. Az előző szezont teljes egészében kihagyta, most azonban újra versenyezni akar.
„Egy Ford Focus WRC-re vártam tavaly, de csak hitegettek, és végül nem lett belőle semmi. A szurkolók és a közvélemény előtt ez nagyon kínos volt, úgyhogy most csak annyit mondhatok: mindent megteszünk, hogy a lehető legjobb technikát szerezzük meg. Egy biztos: nem akarok még egy évet kihagyni” – közölte a kitűnő pilóta.
Ő Ursula von der Leyen háttérembere, aki mindent kézben tart
