Itthon verhetetlen a magyar ralibajnok

Kemenczky Zoltán
2002. 01. 11. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

-AUTÓSPORT-
Ifj. Tóth János ötödször veheti át a magyar ralibajnokság abszolút bajnoki címéért járó serleget a sportág holnapi díjkiosztó gáláján. A 33 éves versenyző 2001-ben óriási fölénnyel utasította maga mögé vetélytársait: hat versenyen indult, mind a hatot megnyerte.
– Valóban unalmas lehetett a bajnokság az előző évben azoknak, akik kiélezett versenyeket szerettek volna látni. Számomra azonban nem volt az, a győzelmeim értékét azon mérem le, hogy mennyit sikerült kihoznom az autóból. A Peugeot 206 WRC-t vezetni minden alkalommal óriási élményt jelent.
Jóllehet a magyar pályákon korlátlan úr volt, külföldön nem tudta letenni a névjegyét ifj. Tóth János. Az ausztriai tízes szorzójú Eb-futamon, a Waldviertel-ralin már az első napon összetörte az autó elejét, és kiesett a versenyből.
– Úgy értékelem azt a futamot, mint az első nagyobb pofont, amely ért. Igaz, hogy két éve nem versenyeztem nedves pályákon, de azt nem gondoltam volna, hogy kudarcot vallok az esőben. A magyar bajnokság a minőségi autók számát nézve európai szintű, jók a versenyzők, de évről évre ugyanazokon a pályákon versenyzünk.
Ifj. Tóth János drámája az, hogy miközben a hazai bajnokságot kinőtte, nem talál megoldást arra, hogy rendszeresen Európa-bajnoki vagy vb-futamokon indulhasson.
– Továbbra sem tettem le arról, hogy egyszer a vb-sorozatban szerepeljek, de mindig rá kell jönnöm, mennyire nehéz ezt az álmot megvalósítani. Egy külföldi versenyre az idén is biztosan elmegyünk, de az állandó részvétel már valószínűtlen. Azt remélem, hogy a magyar bajnokság színvonala emelkedni fog, szinte biztosan tudom, hogy az idén legalább öt, WRC-szabályok szerint épített autó lesz majd a mezőnyben.
*
Az utóbbi négy évben ifj. Tóth Jánost két vetélytársa tudta megszorítani. Kiss Ferenc 1998-ban és 1999-ben Subaru Impreza WRC-jével az összetettben is legyőzte, ám a kétszeres abszolút első pécsi pilóta távozott a Mol szponzorálta csapattól, amely később összeomlott. Kiss tavaly visszatért a pályákra, és két harmadik helyének is köszönhetően hetedik lett az év végén.
„Indulok 2002-ben is, ez biztos. Egy N csoportos autóra már együtt van a pénzünk, de nagyon szeretnénk egy régebbi Toyota Corolla vagy Subaru Impreza WRC-vel menni” – mondta lapunknak Kiss.
Turi Tamás 2000-ben versenyben volt az abszolút bajnoki címért, a Budapest-ralin le is győzte ifj. Tóth Jánost. Az előző szezont teljes egészében kihagyta, most azonban újra versenyezni akar.
„Egy Ford Focus WRC-re vártam tavaly, de csak hitegettek, és végül nem lett belőle semmi. A szurkolók és a közvélemény előtt ez nagyon kínos volt, úgyhogy most csak annyit mondhatok: mindent megteszünk, hogy a lehető legjobb technikát szerezzük meg. Egy biztos: nem akarok még egy évet kihagyni” – közölte a kitűnő pilóta.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.