Mäkinen: új kihívás, újabb két esztendőre

Kemenczky Zoltán
2002. 01. 17. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

-AUTÓSPORT-
Holnap reggel a monacói hercegségben elkezdődik a 2002-es rali-világbajnokság, a 70. Monte- Carlo-ralira 78 páros adta le nevezését. A péntektől vasárnapig tartó száguldás során a célba érkezők 15 gyorsasági szakaszt teljesítenek – kizárólag aszfalton –, amelyek teljes hossza 388 kilométer. A versenytáv 1461 kilométer.
A rali-vb idei legnagyobb újdonsága az, hogy a szabálymódosításnak köszönhetően a gyártók mostantól három olyan párost jelölhetnek ki a versenyeken, amely pontokat szerezhet a márkának a konstruktőrök világbajnokságában, azonban csak a két legjobb helyen célba érkező autó eredményét számítják be a vb-pontversenyben.
Az újdonságok sorát a sztárpilóták vándorlásával folytathatjuk. A világbajnok brit Richard Burnst hosszas huzavona végén elengedte a Subaru, így a címvédő a Peugeot-hoz igazolt. Jóllehet, Burns az előző két évben nem ért célba Monte- Carlóban, a 2001-es év legjobb konstrukciójának bizonyult 206-os WRC-vel ezúttal minden esélye megvan egy kitűnő eredményre, csakúgy, mint két márkatársának, a 2000-es világbajnok finn Marcus Grönholmnak és a francia Gilles Panizzinek.
A Ford frontemberei közül a spanyol Carlos Sainz megszokott vendég a monacói futam pódiumán, hiszen amellett hogy az utóbbi két évben második lett, már háromszor győzni is tudott (1991, 1995, 1998). Colin McRae tavaly el sem tudott indulni a viadalon, s egyébként is mindössze egyszer volt dobogós – 1998-ban harmadik lett.
Csak két autót indít Monte- Carlóban a Subaru és a Mitsubishi. Előbbi csapat talán nem is bánja annyira Burns távozását, hiszen az angol helyére sikerült két évre leigazolnia a négyszeres világbajnok finn csodapilótát, Tommi Mäkinent – éppen a Mitsubishitől, amelynél hét évet töltött. Mäkinen bevallotta, hogy a visszavonulását tervezte, de a Subaru kétéves szerződésajánlata maradásra bírta. Az utóbbi három évben a finn győzött az idénynyitó ralin, és ezúttal is az esélyesek közé számít.
„Az első aszfaltos tesztelésen nagyszerűen éreztem magam az Imprezában, de további teszteket is tudtunk végezni a futam előtt, ezért úgy érzem, a lehető legjobban sikerült fölkészülnünk” – mondta Mäkinen, aki mellett a norvég Peter Solberg kormányozza a japán gyár másik versenygépét.
A Mitsubishi a francia Francois Delecourra és Alister McRae-re bízza a két Lancer WRC-t, amelyen a hírek szerint bőven van még javítanivaló, így nem is tartozik a favoritok közé, mint ahogy a három Skoda Octavia WRC és a két Hyunday Accent WRC sem.
Jóllehet a Citroën száraz aszfalton fantasztikusan gyors, a Monte- Carlo-rali januárban ritkán nélkülözi a csapadékot. A francia gyár autói tavaly csak négy versenyen indultak (a Korzika-ralit Jesus Puras megnyerte), az idén azonban már hét futamon vesznek részt a Xsara WRC-k. Pilótáik, a svéd Thomas Radström, a francia Philippe Bugalski és Sebastien Loeb nem tartoznak a legjobbak közé, közülük csak Bugalski nyert eddig vb-futamot.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.