-AUTÓSPORT-
Holnap reggel a monacói hercegségben elkezdődik a 2002-es rali-világbajnokság, a 70. Monte- Carlo-ralira 78 páros adta le nevezését. A péntektől vasárnapig tartó száguldás során a célba érkezők 15 gyorsasági szakaszt teljesítenek – kizárólag aszfalton –, amelyek teljes hossza 388 kilométer. A versenytáv 1461 kilométer.
A rali-vb idei legnagyobb újdonsága az, hogy a szabálymódosításnak köszönhetően a gyártók mostantól három olyan párost jelölhetnek ki a versenyeken, amely pontokat szerezhet a márkának a konstruktőrök világbajnokságában, azonban csak a két legjobb helyen célba érkező autó eredményét számítják be a vb-pontversenyben.
Az újdonságok sorát a sztárpilóták vándorlásával folytathatjuk. A világbajnok brit Richard Burnst hosszas huzavona végén elengedte a Subaru, így a címvédő a Peugeot-hoz igazolt. Jóllehet, Burns az előző két évben nem ért célba Monte- Carlóban, a 2001-es év legjobb konstrukciójának bizonyult 206-os WRC-vel ezúttal minden esélye megvan egy kitűnő eredményre, csakúgy, mint két márkatársának, a 2000-es világbajnok finn Marcus Grönholmnak és a francia Gilles Panizzinek.
A Ford frontemberei közül a spanyol Carlos Sainz megszokott vendég a monacói futam pódiumán, hiszen amellett hogy az utóbbi két évben második lett, már háromszor győzni is tudott (1991, 1995, 1998). Colin McRae tavaly el sem tudott indulni a viadalon, s egyébként is mindössze egyszer volt dobogós – 1998-ban harmadik lett.
Csak két autót indít Monte- Carlóban a Subaru és a Mitsubishi. Előbbi csapat talán nem is bánja annyira Burns távozását, hiszen az angol helyére sikerült két évre leigazolnia a négyszeres világbajnok finn csodapilótát, Tommi Mäkinent – éppen a Mitsubishitől, amelynél hét évet töltött. Mäkinen bevallotta, hogy a visszavonulását tervezte, de a Subaru kétéves szerződésajánlata maradásra bírta. Az utóbbi három évben a finn győzött az idénynyitó ralin, és ezúttal is az esélyesek közé számít.
„Az első aszfaltos tesztelésen nagyszerűen éreztem magam az Imprezában, de további teszteket is tudtunk végezni a futam előtt, ezért úgy érzem, a lehető legjobban sikerült fölkészülnünk” – mondta Mäkinen, aki mellett a norvég Peter Solberg kormányozza a japán gyár másik versenygépét.
A Mitsubishi a francia Francois Delecourra és Alister McRae-re bízza a két Lancer WRC-t, amelyen a hírek szerint bőven van még javítanivaló, így nem is tartozik a favoritok közé, mint ahogy a három Skoda Octavia WRC és a két Hyunday Accent WRC sem.
Jóllehet a Citroën száraz aszfalton fantasztikusan gyors, a Monte- Carlo-rali januárban ritkán nélkülözi a csapadékot. A francia gyár autói tavaly csak négy versenyen indultak (a Korzika-ralit Jesus Puras megnyerte), az idén azonban már hét futamon vesznek részt a Xsara WRC-k. Pilótáik, a svéd Thomas Radström, a francia Philippe Bugalski és Sebastien Loeb nem tartoznak a legjobbak közé, közülük csak Bugalski nyert eddig vb-futamot.
Nagy a dugó az M0-snál
