Maranellóban tegnap bemutatták a világbajnoki címvédő Ferrari-csapat 2002-es versenygépét. Egyelőre nem eldöntött, hogy a Rory Byrne vezetőtervező által minden idők legjobb Formula–1-es Ferrarijának nevezett autóval vagy a tavalyi modellel áll rajthoz a négyszeres világbajnok, a német Michael Schumacher és csapattársa, a brazil Rubens Barrichello az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon (március 3., Melbourne).
„Az ausztráliai elutazásig hátralévő húsz napban keményen dolgozunk majd, s csak közvetlenül az indulás előtt döntünk. A legfontosabb, hogy megbízható autóval versenyezzenek a pilóták” – mondta Ross Brawn technikai főnök.
Az F2002-es Ferrari-modell a tavalyi konstrukció továbbfejlesztése, az oldaldobozok, a hűtő- és a kipufogórendszer, illetve az autó hátsó része azonban teljesen új, emellett az autó könnyebb az elődjénél.
*
Az autógyáraknak nem sikerült megegyezniük Bernie Ecclestone-nal, a vb-sorozat főnökével a bevételek elosztásáról, ezért 2008-tól önállósodni akarnak.
Azért 2008 a határidő, mert Ecclestone-nal és a közvetítési jogokat birtokló Kirch-csoporttal kötött szerződés 2007-ig érvényes.
A horvát kormányfő óva intett a vámháborútól
