-FORMULA–1-
Az idénynyitón két hete Melbourne-ben óriási rajtbaleset tizedelte meg a mezőnyt, miután Rubens Barrichello Ferrarija és Ralf Schumacher Williams-BMW-je összeütközött. Bár Szepangban valamivel jobban odafigyeltek egymásra az élen autózó pilóták, egy Ferrari és egy Williams ezúttal is „vonzotta” egymást. Amint a rajtlámpák kialudtak, a pole pozícióból induló Michael Schumacher jobbra rántotta a kormányt, hogy becsukja a kaput a kettes rajtkockából startoló Montoya előtt. A kolumbiai pilóta egy kitérő manőver után kívülről próbálkozott, és előbb is ért az első kanyarba a címvédő német pilótánál. Ezúttal Montoya húzott rá Schumacherre, s a manővert az 1-es rajtszámú Ferrari orrkúpja és légterelője bánta.
„Ki kellett kerülnöm, mert átjött a pálya jobb szélére. A kanyarnál éppen elég helyet hagytam neki” – emlékezett vissza a verseny után a kolumbiai. „Utána beszéltem az esetről Michaellel, aki azt mondta, akkor kissé alulkormányzott volt az autója.”
Schumacher nem tulajdonított különösebb jelentőséget az esetnek, holott ha nincs a baleset, valószínűleg megnyerhette volna a futamot. Mint ahogy talán Montoya is, akit később „stop and go” büntetéssel sújtottak.
„Nagyon tisztességtelen döntést hoztak, hiszen egyszerű versenybaleset volt” – méltatlankodott a dél-amerikai.
A négyszeres világbajnok az első kör végén depóba hajtott, és a Ferrari „plasztikai műtétje” után a 21. helyre tért vissza. Montoya a 11. helyről folytathatta a küzdelmet.
Az élen Barrichello száguldott, s fokozatosan növelte előnyét Ralf Schumacherrel, Kimi Räikkönennel és David Coultharddal (mindkettő McLaren-Mercedes) szemben. A 12. körben Coulthard autója lelassult, majd a 15. körben végleg kilehelte a lelkét. A 25. körben az egykiállásos boxtaktikára spekuláló McLaren megmaradt pilótája, Räikkönen is feladta a versenyt – a második helyről. Később R. Schumachernek is tankolnia kellett, így Barrichello visszavette a vezetést. A brazil azonban már nem sokáig örülhetett az első helynek, mert a 40. körben váltóhiba miatt fel kellett adnia a küzdelmet.
A hátralévő körökben a brit Jenson Button (Renault) próbálta foggal-körömmel védeni a második helyet Montoyától és M. Schumachertől, végül azonban az utolsó körben lecsúszott a dobogóról. Ralf Schumacher nagy előnnyel ért célba az első helyen, ezzel pályafutása negyedik futamgyőzelmét ünnepelhette.
Malajziai Nagydíj, a vb második futama. Végeredmény: 1. R. Schumacher, 2. Montoya, 3. M. Schumacher. A pontverseny állása. Pilóták: 1. M. Schumacher 14 pont, 2. Montoya 12, 3. R. Schumacher 10.
Kiderült, mi okozhatta az Air India repülőgépének katasztrófáját
