- Formula-1 -
Nyilvánvaló, ha az első két versenyen jobb eredményt értünk volna el, akkor még Interlagosban is a régi autóval indulnék – mondta a négyszeres világbajnok német Michael Schumacher. Csapata, a Ferrari úgy döntött, hogy már Sao Paolóban beveti az F2002-es modellt, igaz, az új járműből csak egy példányt szállítottak Brazíliába – azt az egyet pedig Schumacher kormányozza majd.
„Nézzék meg a fotókat, és látni fogják, mi a különbség az F2002-es és a Sepangban használt autónk között. Különösen az aerodinamikai kialakítása más, de új a motor, és a meghajtás is. Hogy gyorsabb-e? Igen, de nem tudom mennyivel, hiszen összehasonlító teszteket nem végeztünk” – mutatta be a címvédő az új járművet.
A brazil csapattárs, Rubens Barrichello csalódott, amiért a hazai versenyén ő nem kaphatja meg az F2002-est, de fejet hajt a vezetők döntése előtt.
„Természetesen szerettem volna az új autóval indulni a hazai versenyemen, annál is inkább, mert nemrég négy napot teszteltem, és minden szempontból jobbnak éreztem az elődjénél” – nyilatkozta Barrichello, aki az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon, majd a malajziai futamon is kiesett, így egyelőre pont nélkül áll.
A sepangi kettős Williams-győzelem után sokáig téma volt M. Schumacher és Montoya rajt utáni ütközése, ami többségi vélemény szerint normális versenybaleset volt. Ezért is tartották a kolumbiai tízmásodperces „stop and go” büntetését túlságosan szigorúnak. Abban is nagy az egyetértés, hogy Montoya lélektani hadviselést folytat a világbajnok ellen, azt remélve, hogy csapattársának testvérbátyja a fokozódó pszichikai nyomás alatt hibák sorozatát követi majd el.
Montoya egyébként azt is kijelentette: nem változtat vezetési stílusán a sepangi affér után.
„A büntetés a legcsekélyebb mértékben sem befolyásol. Versenyző vagyok, így mindig a legelszántabban és leghatározottabban vezetek. Azért is idegesítő ez a büntetés, mert nem húztam semmi váratlant, és nem mentem neki Michaelnek. Ő maga is elismerte, hogy az autója alulkormányzottá vált, ezért sodródott kifelé” – mondta a kolumbiai, aki szerint egyébként a Williamseknek és a Michelin abroncsoknak fekszik igazán az interlagosi pálya.
Titkon talán ismét meglepetésre készül a tavalyi győztes McLaren-Mercedes, amelyre ugyancsak ráférne már egy futamgyőzelem. Tavaly az autóját esős pályára beállíttató David Coulthard számításai igazolódtak, így miután beköszöntött az égi áldás, legyőzte M. Schumachert. Jóllehet, eső most is várható, ezúttal azonban bizonyára nem csupán a skót pilóta és csapata spekulál majd a lehetőségével.
A Brazil Nagydíj időmérő edzését ma 17, a versenyt vasárnap 19 órakor rendezik (tv: RTL Klub, RTL, ORF1).
A pénteki szabadedzések sorrendje: 1. Coulthard (McLaren-Mercedes) 1:15,075 perc, 2. Montoya (Williams-BMW) 1:15,345, 3. McNish (Toyota) 1:15,450, 4. R. Schumacher (Williams-BMW) 1:15,477, 5. M. Schumacher (Ferrari) 1:15,627, 6. Räikkönen (McLaren-Mercedes) 1:15,883, 7. Barrichello (Ferrari) 1:15,933, 8. Button (Renault) 1:16,054, 9. Villeneuve (BAR-Honda) 1:16,183, 10. De La Rosa (Jaguar) 1:16,289.
Vizsgálat indult Franciaországban a X ellen, mert az algoritmusa alkalmas lehet külföldi beavatkozásra
