Egy őz rossz helyen volt rossz időben. Tömören ez az oka annak, hogy a Benik Balázs, Somogyi Pál kettőst nem a megszokott Ford Focus WRC-ben, hanem egy Toyota Corollában láthatják versenyezni a szurkolók a hét végi Veszprém-ralin.
Az összetett pontversenyben ifj. Tóth János mögött a második helyen álló Benik szerdán Csehországban tesztelte a Focust, amikor elmondása szerint az említett őz megjelent előtte az úton. A pilóta félrerántotta a kormányt, autója az árokba került, ahol egy fűvel benőtt betonelem szétszakította az első futóművet és a meghajtást. A versenygépet nem sikerült kijavítani, de a cseh csapat – a jármű tulajdonosa – Benikék rendelkezésére bocsátott egy Toyota Corolla WRC-t.
Benikék számára nem ismeretlen a Corolla, hiszen a 2001-es bajnoki szezonban ezzel a típussal versenyeztek és nyerték első versenyüket az idényzáró Zemplén-ralin.
„Tavaly Celica motoros Corollát vezettem, ez a mostani Lexus erőforrással megy, ilyet a budapesti Eb-futamon és a Waldviertel-ralin vezettem – mondta Benik. – A tesztgyorsaságin semmivel nem éreztem lassabbnak, mint a Focust. Sikerült megfelelően fölkészítenünk a versenyre, úgy érzem, így sem nagyobb a valószínűsége egy esetleges műszaki hibának, mintha a Forddal versenyeznék. Tehát emiatt nem vezetek óvatosabban, hiszen nem engedhetem meg magamnak, hogy a kieséstől való félelem elvonja a figyelmemet.”
Az összetett abszolút pontverseny élcsoportja a Veszprém-rali előtt: 1. ifj. Tóth, Tóth I. (Peugeot 206 WRC) 60 pont/3 futamgyőzelem, 2. Benik, Somogyi (Ford Focus WRC) 60/1, 3. Érdi, Varga (Subaru Impreza WRC) 39, 4. Turi, Papp (Toyota Corolla WRC) 37, 5. Aschenbrenner, Koronczai (Mitsubishi Lancer Evo5) 24.
Pár nap alatt ez a sokadik földrengés volt ebben a magyar városban
