Ha patetikusan akarunk fogalmazni, azt is írhatjuk: 2004. március 7-én felvirradt a 23 esztendős magyar fiatalember, Baumgartner Zsolt napja. A Minardi-Cosworth pilótája szerződtetett autóversenyzőként várhatta a rajtot a gyönyörű környezetben fekvő, 5,3 kilométeres pályán. Igaz, a leggyengébb idővel (1:30,681), mégsem az utolsóként állhatott a rajtrácsra. Három pilóta, Panis, Klien és a csapattárs, az olasz Bruni ugyanis nem produkált értékelhető kört szombaton – sőt semmilyent, mert nem indult az autójuk –, így aztán Zsolt egy csapásra a 17. helyen találta magát. Messze ugyan az élről rajtolóktól – Schumacher több mint öt másodperccel volt gyorsabb nála –, a lényeg az volt, hogy ő is résztvevője lehetett a rajtprocedúrának.
A verseny napjára, ellentétben a szombatival, felhős idő köszöntött az ausztrál városra. Eső azonban nem esett, így semmi sem akadályozta meg az idény első rajtját, amely után a két Ferrari megtartotta vezető pozícióját. Változás csak a harmadik helyen volt, ide a kolumbiai Alonso sorolt be, aki a kanyar ívét rosszul megválasztó Montoyával cserélt helyet. Baumgartner már az első kör elején elvesztette a 17. helyét, visszacsúszott az utolsóra, a huszadikra. Nem sok idő, mindössze kilenckörnyi telt el, amikor meglett az idény első búcsúzója. A tavalyi összetett második finn Räikkönen megpördült, majd a kavicságyban megállt, s feladta az idénynyitót.
Lehet, hogy Baumgartner már akkor érezte, gond van a motorral, a 13. körben a boxkiállást hajtott végre, s a két Ferrari lekörözte őt. A gond azonban nem ez volt, hanem hogy a 16. körben Zsolt autója lelassult, majd megállt, így eddig tartott számára a verseny.
Az élen nem történt változás, s nem volt meglepetés, mert M. Schumachert a csapattárs Barrichello követte, majd Alonso és R. Schumacher érkezett.
– Az időmérőt követően többre számítottam, de nem rajtam múlott a korai búcsú – mondta a verseny után Baumgartner. – A rajt után még simán ment minden, aztán kezdődtek a gondok, elkezdett akadozni a motor, s éreztem, komoly a baj.
A boxban úgy döntöttek, hogy egy kiállással megpróbálják megoldani a problémát, de ez nem sikerült. Kiderült, motorelektronikai problémák okozták a kiesést.
EZ TÖRTÉNT MELBOURNE-BEN
Ausztrál Nagydíj (58 kör, 307,574 km), végeredmény: 1. M. Schumacher (német, Ferrari) 1:24:15,757, 2. Barrichello (brazil, Ferrari) 1:24:29,362, 3. Alonso (spanyol, Renault) 1:24:50,430, 4. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 1:25:16,180, 5. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 1:25:24,293, 6. Button (angol, BAR-Honda) 1:25:26,355. Baumgartner (Minardi-Cosworth) a 16. körben feladta a versenyt. A pontversenyek állása. Versenyzők:
1. M. Schumacher (német, Ferrari) 10 pont, 2. Barrichello (brazil, Ferrari) 8, 3. Alonso (spanyol, Renault) 6, 4. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 5, 5. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 4, 6. Button (angol, BAR-Honda) 3. Konstruktőrök: 1. Ferrari 18 pont, 2. Williams-BMW 9, 3. Renault 8. A következő futam. Március 21.: Malajziai Nagydíj, Szepang.