Ferrari-„séta” Melbourne-ben

F O R M U L A – 1 Magyar idő szerint vasárnap hajnalban megkezdődött a Formula–1-es autós gyorsasági világbajnokság 55. versenysorozata. Az Albert parkban rendezett verseny a papírformának megfelelően a Ferrari-istálló fölényét hozta. A világbajnok Michael Schumacher az első, csapattársa, a brazil Barrichello a második helyen ért célba az 58 kör után. A Minardi-Cosworthban versenyző magyar, Baumgartner a 16. körben műszaki hiba miatt feladta a versenyt.

MTI
2004. 03. 08. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ha patetikusan akarunk fogalmazni, azt is írhatjuk: 2004. március 7-én felvirradt a 23 esztendős magyar fiatalember, Baumgartner Zsolt napja. A Minardi-Cosworth pilótája szerződtetett autóversenyzőként várhatta a rajtot a gyönyörű környezetben fekvő, 5,3 kilométeres pályán. Igaz, a leggyengébb idővel (1:30,681), mégsem az utolsóként állhatott a rajtrácsra. Három pilóta, Panis, Klien és a csapattárs, az olasz Bruni ugyanis nem produkált értékelhető kört szombaton – sőt semmilyent, mert nem indult az autójuk –, így aztán Zsolt egy csapásra a 17. helyen találta magát. Messze ugyan az élről rajtolóktól – Schumacher több mint öt másodperccel volt gyorsabb nála –, a lényeg az volt, hogy ő is résztvevője lehetett a rajtprocedúrának.
A verseny napjára, ellentétben a szombatival, felhős idő köszöntött az ausztrál városra. Eső azonban nem esett, így semmi sem akadályozta meg az idény első rajtját, amely után a két Ferrari megtartotta vezető pozícióját. Változás csak a harmadik helyen volt, ide a kolumbiai Alonso sorolt be, aki a kanyar ívét rosszul megválasztó Montoyával cserélt helyet. Baumgartner már az első kör elején elvesztette a 17. helyét, visszacsúszott az utolsóra, a huszadikra. Nem sok idő, mindössze kilenckörnyi telt el, amikor meglett az idény első búcsúzója. A tavalyi összetett második finn Räikkönen megpördült, majd a kavicságyban megállt, s feladta az idénynyitót.
Lehet, hogy Baumgartner már akkor érezte, gond van a motorral, a 13. körben a boxkiállást hajtott végre, s a két Ferrari lekörözte őt. A gond azonban nem ez volt, hanem hogy a 16. körben Zsolt autója lelassult, majd megállt, így eddig tartott számára a verseny.
Az élen nem történt változás, s nem volt meglepetés, mert M. Schumachert a csapattárs Barrichello követte, majd Alonso és R. Schumacher érkezett.
– Az időmérőt követően többre számítottam, de nem rajtam múlott a korai búcsú – mondta a verseny után Baumgartner. – A rajt után még simán ment minden, aztán kezdődtek a gondok, elkezdett akadozni a motor, s éreztem, komoly a baj.
A boxban úgy döntöttek, hogy egy kiállással megpróbálják megoldani a problémát, de ez nem sikerült. Kiderült, motorelektronikai problémák okozták a kiesést.




EZ TÖRTÉNT MELBOURNE-BEN
Ausztrál Nagydíj (58 kör, 307,574 km), végeredmény: 1. M. Schumacher (német, Ferrari) 1:24:15,757, 2. Barrichello (brazil, Ferrari) 1:24:29,362, 3. Alonso (spanyol, Renault) 1:24:50,430, 4. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 1:25:16,180, 5. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 1:25:24,293, 6. Button (angol, BAR-Honda) 1:25:26,355. Baumgartner (Minardi-Cosworth) a 16. körben feladta a versenyt. A pontversenyek állása. Versenyzők:
1. M. Schumacher (német, Ferrari) 10 pont, 2. Barrichello (brazil, Ferrari) 8, 3. Alonso (spanyol, Renault) 6, 4. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 5, 5. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 4, 6. Button (angol, BAR-Honda) 3. Konstruktőrök: 1. Ferrari 18 pont, 2. Williams-BMW 9, 3. Renault 8. A következő futam. Március 21.: Malajziai Nagydíj, Szepang.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.