Melbourne-ben rajtol az idei szezon

-FORMULA-1- Ma, magyar idő szerint hajnali öt órakor a Melbourne-i Albert Parkban megkezdődött a Formula–1-es autós gyorsasági világbajnokság 55. versenysorozata, amely az idén 18 futamból áll. Első ízben magyar pilótával: Baumgartner Zsolt a Minardi-Cosworthban kezdi meg az október végéig tartó versenyidényt.

Róth Ferenc
2004. 03. 04. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tudnivaló, a versenysorozat nem elsősorban a 23 éves magyar újoncról szól, s nem is az istállója, a Minardi áll majd a hírek élén, számunkra mégis az ő személye a legizgalmasabb. Hosszú huzavona után (többször „kiszállt,” majd „visszaült” az autóba, visszalépett a főszponzora, előbb „üzleti alapú” állami támogatásban részesült, majd nem, egyszóval zökkenőkkel volt tele eddig az útja) legalább az biztossá vált: a 2004-es szezont az egyik kis csapat, a Minardi-Cosworth autójában kezdheti meg. Amikor e sorokat olvassák, Zsolt már túl van az első két szabadedzésen, ezekre ugyanis az éjszakai és a hajnali órákban került sor. (A hivatalos időmérőt szombat hajnalban, négykor rendezik, a futamot pedig vasárnap ugyanebben az időben (tévé: RTL Klub, 04.00, ismétlés 14.00). Pilótatársa az olasz Gianmaria Bruni lesz. A csapat főnöke, Paul Stoddart azt mondja, ha négy-öt pontot tudnának szerezni, az már hatalmas sikernek számítana. (Az eddigi 304 rajthoz állásból 29-et gyűjtöttek).
Zsolt már napok óta a helyszínen tartózkodik, éli a pilóták mindennapi életét, amely elsősorban a versenyre hangolódásból, az autóval való ismerkedésből, s persze a támogató cégek népszerűsítéséből áll. Közben azonban jutott idő focira is. A Baumgartner, Massa, Bruni „belső hármassal” felálló csapat megmérkőzött az ifjabbik Schumacher, Ralf vezette német együttessel. Flanc nem volt, a kapukat botokból és hátizsákokból alakították ki, s egy órán át játszottak.
Az Albert Parkban tavaly a Mercedes pilótája, David Coulthard nyerte a futamot.
Hogy mi várható az idén, s egyáltalán milyenek lesznek az erőviszonyok, az egyelőre kérdés, az azonban biztos, hogy a nagyok az idén sem csupán epizodisták lesznek. Vagyis: a Ferrari, a Williams-BMW, a McLaren-Mercedes és a Renault ezúttal is győzelmi esélyekkel várhatja a rajtot.
VERSENYNAPTÁR. Március 7.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne. Március 21.: Malajziai Nagydíj, Szepang. Április 4.: Bahreini Nagydíj, Szakhír (új helyszín.) Április 25.: San Marinói Nagydíj, Imola. Május 9.: Spanyol Nagydíj, Barcelona. Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo. Május 30.: Európa Nagydíj, Nürburgring. Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal. Június 20.: Egyesült Államok Nagydíja, Indianapolis. Július 4.: Francia Nagydíj, Magny-Cours. Július 11.: Brit Nagydíj, Silverstone. Július 25.: Német Nagydíj, Hockenheim. Augusztus 15.: Magyar Nagydíj, Mogyoród. Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa. Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza. Szeptember 26.: Kínai Nagydíj, Sanghaj (új helyszín). Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka. Október 24.: Brazil Nagydíj, Interlagos.
***
CSAPATOK ÉS PILÓTÁK.
FERRARI (Michael Schumacher és Rubens Barrichello). WILLIAMS-BMW (Juan Pablo Montoya és Ralf Schumacher). MCLAREN-MERCEDES (David Coulthard és Kimi Räikkönen). RENAULT (Jarno Trulli és Fernando Alonso). BAR-HONDA (Jenson Button és Szato Takuma). SAUBER-PETRONAS (Giancarlo Fisichella és Felipe Massa.) JAGUAR-COSWORTH (Mark Webber és Christian Klien). TOYOTA (Cristiano da Matta és Olivier Panis). JORDAN-FORD (Nick Heidfeld és Giorgio Pantano). MINARDI-COSWORTH (Gianmaria Bruni és Baumgartner Zsolt).

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.