Tudnivaló, a versenysorozat nem elsősorban a 23 éves magyar újoncról szól, s nem is az istállója, a Minardi áll majd a hírek élén, számunkra mégis az ő személye a legizgalmasabb. Hosszú huzavona után (többször „kiszállt,” majd „visszaült” az autóba, visszalépett a főszponzora, előbb „üzleti alapú” állami támogatásban részesült, majd nem, egyszóval zökkenőkkel volt tele eddig az útja) legalább az biztossá vált: a 2004-es szezont az egyik kis csapat, a Minardi-Cosworth autójában kezdheti meg. Amikor e sorokat olvassák, Zsolt már túl van az első két szabadedzésen, ezekre ugyanis az éjszakai és a hajnali órákban került sor. (A hivatalos időmérőt szombat hajnalban, négykor rendezik, a futamot pedig vasárnap ugyanebben az időben (tévé: RTL Klub, 04.00, ismétlés 14.00). Pilótatársa az olasz Gianmaria Bruni lesz. A csapat főnöke, Paul Stoddart azt mondja, ha négy-öt pontot tudnának szerezni, az már hatalmas sikernek számítana. (Az eddigi 304 rajthoz állásból 29-et gyűjtöttek).
Zsolt már napok óta a helyszínen tartózkodik, éli a pilóták mindennapi életét, amely elsősorban a versenyre hangolódásból, az autóval való ismerkedésből, s persze a támogató cégek népszerűsítéséből áll. Közben azonban jutott idő focira is. A Baumgartner, Massa, Bruni „belső hármassal” felálló csapat megmérkőzött az ifjabbik Schumacher, Ralf vezette német együttessel. Flanc nem volt, a kapukat botokból és hátizsákokból alakították ki, s egy órán át játszottak.
Az Albert Parkban tavaly a Mercedes pilótája, David Coulthard nyerte a futamot.
Hogy mi várható az idén, s egyáltalán milyenek lesznek az erőviszonyok, az egyelőre kérdés, az azonban biztos, hogy a nagyok az idén sem csupán epizodisták lesznek. Vagyis: a Ferrari, a Williams-BMW, a McLaren-Mercedes és a Renault ezúttal is győzelmi esélyekkel várhatja a rajtot.
VERSENYNAPTÁR. Március 7.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne. Március 21.: Malajziai Nagydíj, Szepang. Április 4.: Bahreini Nagydíj, Szakhír (új helyszín.) Április 25.: San Marinói Nagydíj, Imola. Május 9.: Spanyol Nagydíj, Barcelona. Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo. Május 30.: Európa Nagydíj, Nürburgring. Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal. Június 20.: Egyesült Államok Nagydíja, Indianapolis. Július 4.: Francia Nagydíj, Magny-Cours. Július 11.: Brit Nagydíj, Silverstone. Július 25.: Német Nagydíj, Hockenheim. Augusztus 15.: Magyar Nagydíj, Mogyoród. Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa. Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza. Szeptember 26.: Kínai Nagydíj, Sanghaj (új helyszín). Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka. Október 24.: Brazil Nagydíj, Interlagos.
***
CSAPATOK ÉS PILÓTÁK.
FERRARI (Michael Schumacher és Rubens Barrichello). WILLIAMS-BMW (Juan Pablo Montoya és Ralf Schumacher). MCLAREN-MERCEDES (David Coulthard és Kimi Räikkönen). RENAULT (Jarno Trulli és Fernando Alonso). BAR-HONDA (Jenson Button és Szato Takuma). SAUBER-PETRONAS (Giancarlo Fisichella és Felipe Massa.) JAGUAR-COSWORTH (Mark Webber és Christian Klien). TOYOTA (Cristiano da Matta és Olivier Panis). JORDAN-FORD (Nick Heidfeld és Giorgio Pantano). MINARDI-COSWORTH (Gianmaria Bruni és Baumgartner Zsolt).
Magyar Péter gyurcsányi mélységbe zuhant a felelőtlensége miatt
