Igaz, hogy még több mint négy hónap van hátra az augusztus 4-én kezdődő négyesfogat-hajtó világbajnokságig, láblóbálásra azonban nincs idő. A kecskeméti rendezőkre rendkívül sok és szerteágazó munka vár még, ha a korábbi, hazai rendezésű világversenyek – Szilvásvárad, Balatonfenyves, Kecskemét – színvonalát akarják idézni.
Tény, az akadályok építése még nem kezdődött el, pedig azok tervrajza már ismert. Az útvesztőket Cristian Iseli, svájci pályaépítő álmodta meg, s az elképzelések már csak arra várnak, hogy megvalósítsák őket… Egyelőre azonban a faanyagot kell beszerezni, utána kezdődhet el csak az építkezés. A múlt héten hazánkban járt a svájci szakember, s a helyszínen – a nyolc akadályt ugyanott építik fel, ahol az 1999-es kettesfogat-hajtó vb-re készítetteket – egyeztetett a szervezőbizottság vezetőivel.
A sikeres és emlékezetes világbajnoksághoz természetesen alapvetően arra van szükség, hogy a hajtóink helytálljanak, bár köztudott, hogy a négyesek az utóbbi évtizedben visszaestek, pontosabban nem tudták követni azt a tempót, amelyet a fejlett lovas kultúrájú – és jóval gazdagabb – nyugati országok diktáltak. Így aztán Fintha Gábor szövetségi kapitány elégedett lenne azzal, ha a háromfős magyar csapat „megcsípné” a dobogó harmadik fokát, ám még ez sem lesz könnyű.
A válogatási elvekkel kapcsolatban elmondta az egykori négyesfogat-hajtó, hogy rendező országként kilenc magyar egység állhat rajthoz. Hogy kik jutnak majd szerephez a háromtagú csapatban, arra azt válaszolta: „Ma még természetesen nem tudok neveket mondani, hiszen előttünk vannak a hazai válogatók, meg a nemzetközi viadalok is. Az azonban biztosnak tűnik – mivel ebben a sportágban sem lehet csodát produkálni néhány hónap alatt –, hogy a legjobbnak tartottak, a nemzetközi porondon legismertebbek állnak majd rajthoz a csapatversenyben.”
A nagy visszatérő, az 1984-es vb aranyérmese, Juhász László, stílszerűen szólva, odaérhet. Azért a feltételes mód, mert a hajtónak új gazdája – magyarán, támogatója – van, s ő lipicai lovakat adott a keze alá, amelyek nem biztos, hogy illenek a hajtóstílusához.
Hosszú és nehéz sorozat vár a versenyzőkre, hiszen a nagy indulói létszám miatt – nagy hirtelen hu-szonhárman jelentették be az indulási szándékukat a hazai válogatókon – a kvalifikáló viadalokon dől majd el, kik képviselik a magyar színeket Kecskeméten.
Ittasan cikázott, majd rommá törte a Lexusát az M7-esen + videó
