Két csapat is „túlfékezte” magát

F O R M U L A – 1

2004. 06. 15. 20:51
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tegnap reggelre kiderült, nem volt „igaz”, amit vasárnap este nyolc tájban láttunk a Montrealban rendezett Formula–1-es futamról. Nem, mert a verseny után történt egy s más, aminek következtében a boldogan pezsgőt locsoló Ralf Schumachert, három másik pilótával együtt, kizárták a versenyből. Így megváltozott a nyolcadik futam sorrendje. Nézzük, mi történt.
A vasárnap esti órákban a versenybíróság „technikai szabálysértés” miatt utólag diszkvalifikálta a Kanadai Nagydíj mezőnyéből a Williams-BMW és a Toyota autóit. A viadalt követő vizsgálatok során ugyanis bebizonyosodott, hogy a négy versenyautó fékrendszere nem felel meg az előírásoknak. A döntés szerint mindkét istálló nullpontos lett, s kettős Ferrari-siker született.
A kizárások után a német Ralf Schumacher (Williams) a második, a kolumbiai Juan Pablo Montoya (Williams) az ötödik pozíciót, a brazil Christiano da Matta (Toyota) a még pontszerző nyolcadik helyet veszítette el. A Toyota másik versenyzőjének, a francia Olivier Panisnak mindegy volt, ő a pontot nem érő tizedik helyétől búcsúzott.
A „túlfékezés” nem érintette a győztest, Michael Schumachert, akinek ezúttal a hetes szám lehetett a kedvence. Ugyanis hetedik alkalommal tudott győzni a montreali pályán, az idén immáron hetedszer nyert futamot, s nem mellesleg pályafutása 77. sikerét aratta a 70 körös verseny során. Mögötte a csapattárs, Barrichello lett a második, Jenson Button pedig a harmadik. Vitathatatlan, a féküggyel a Jordan-Ford első F–1-es versenyén indult pilótája, a német Timo Glock járt a legjobban. A 11. helyről a 7.-re lépett előre, két pontot szerezve.
A nagy vesztes, Ralf Schumacher hitetlenkedett, hogy megfosztották az idei első dobogós helyezésétől („Ezt érdemlem?”). Hiába kért elnézést tőle Frank Williams csapatfőnök, ez kevéssé vigasztalta a németet. Az jobban érdekelhette, bár ez sem segít, hogy a technikai igazgató, Sam Michael elismerte a szabálytalanságot, s közölte, nem óv a BMW.
Persze, nem csupán az újonc németnek hozott váratlan sikert a négy kizárás, Baumgartner Zsoltnak is. A Minardi-pilóta, így nem a 14. hanem a 10. lett.



Kanadai Nagydíj hivatalos végeredménye: 1. M. Schumacher (német, Ferrari) 1:28:24,803, 2. Barrichello (brazil, Ferrari) 1:28:29,911, 3. Button (angol, BAR-Honda) 1:28:45,212, 4. Fisichella (olasz, Sauber-Petronas) 1 kör hátrány, 5. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 1 k. h., 6. Coulthard (skót, McLaren-Mercedes) 1 k. h., 7. Glock (német, Jordan-Ford) 2 k. h., 8. Heidfeld (német, Jordan-Ford) 2 k. h., 9. Klien (osztrák, Jaguar-Cosworth) 3 k. h., 10. Baumgartner (magyar, Minardi-Cosworth) 4 k. h. Az állás 8 futam után. Versenyzők: 1. M. Schumacher 70 pont, 2. Barrichello 54, 3. Button 44, 4. Trulli (olasz, Renault) 36, 5. Alonso (spanyol, Renault) 25, 6. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 24. Csapatok: 1. Ferrari 124, 2. Renault 61, 3. BAR-Honda 52, 4. Williams-BMW 36. Következik. Június 20.: Egyesült Államok Nagydíja, Indianapolis.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.