December 31-én Lisszabonban még tizenhárom magyar egység sorakozott fel a Dakar-rali rajtjánál, kedd estére viszont már csak öt maradt. A Kiffa és Kayes közötti, 10. szakaszon a Liszi László, Tóth Dénes és a Kristóf Márton, Hujber Imre duó is kénytelen volt feladni a versenyt technikai problémák miatt. Lisziék autójában lerobbant a motor, Kristóféknak pedig eltört a hátsó hídjuk. Szalay Balázs és Bunkoczy László Opel Fronterája egyelőre bírja a strapát, a duó még kedden a 24. helyen ért be a célba, a tegnapi, Kayes és Bamako közötti, 705 kilométeres szakaszon – ebből a gyorsasági 231 km volt – pedig az 55. legjobb időt érte el, s az összetettben az autósoknál egyedül maradt magyar egységként a 37. helyen áll.
– A szakasz elejét nagyon élveztük, mert lendületesen lehetett közlekedni rajta. Aztán egyszer csak elkezdtek furcsa hangok jönni a motorháztető alól, úgyhogy kénytelenek voltunk megállni. Nem volt más választásunk, megvártuk a versenykamiont. Darázsi Zsoltiék megjavították a kocsit, ezután azonban természetesen már óvatosan mentünk tovább. Így is hatalmas volt a por, többek között ennek is tudható be, hogy kétszer is elkeveredtünk egy rövid időre – nyilatkozta Szalay Balázs.
A motorosoknál „hírmondó” Varga Ákos tegnap a 45. lett, az összetettben pedig a 71. helyen áll. A kamionosoknál csodák csodájára még mindhárom magyar csapat versenyben van, bár a keddi szakasz után a Szaller Zoltán vezette Mercedes csak szerda reggelre ért a célba, s így hamarosan indulhatott is tovább. Tegnap egyébként a Darázsi Zsolt, Szalai Norbert, Rack György trió a figyelemre méltó 14. helyen zárt, s az összetettben a 17. Lapzártakor Szobiék a 39. helyen futottak be.
Kayes és Bamako között egyébként az autósoknál a De Villiers, Thorner (Volkswagen) dél-afrikai, svéd duó, a motorosoknál a francia Duclos volt a leggyorsabb, az öszszetettben továbbra is a francia Peterhansel, Cottret (Mitsubishi) egység, valamint a spanyol Coma áll az élen. Az autósoknál a második helyen álló Alphand, Picard (Mitsubishi) duó harmadiknak jött be, így csökkentette a hátrányát, de a tegnap tizenegyedik Peterhanselék, akik eltévedtek, s tizenkilenc perces „kitérőt” tettek, még így is 25:09 perccel vezetnek.
A Dakar-rali állása, autósok: 1. Peterhansel, (francia, Mitsubishi) 41:37:57 ó, 2. Alphand (francia, Mitsubishi) 25:09 perc hátrány, 3. De Villiers (dél-afrikai, Volkswagen) 42:19 p h., … 37. Szalay 27:08:15 ó h.
Motorosok: 1. Coma (spanyol, KTM) 42:07:22 ó, 2. Despres (francia, KTM) 34:24 p h., 3. Sala (olasz, KTM) 1:07:01 ó h., … 71. Varga Ákos 25:32:00 ó h.
Kamionok: 1. Csaguin, Jakubov, Szavosztyin (orosz, Kamaz) 55:21:11 ó, 2. Stacey, Gotlib, Der Kinderen (holland, belga, holland, MAN) 3:19:34 óra hátrány, 3. Kabirov, Blejajev, Mokejev (orosz, Kamaz) 3:41:34 ó h., … 17. Darázsi, Szalai, Rack 21:08:00 ó h.
Vizsgálat indult Franciaországban a X ellen, mert az algoritmusa alkalmas lehet külföldi beavatkozásra
