Kis nem kockáztatja saját és társa életét

Már abban is lehetett valamiféle sorsszerűség, hogy Szalay Balázs autójából a rajt után a Lisszabon városnév táblát alig elhagyva dőlni kezdett a füst, mert ha cirka kilencezer kilométer még hátravan az útból, akkor ez bizony nem a legjobb előjel. Szalayék ezzel együtt még versenyben vannak a Dakar-ralin, ám gyanítható, hogy a tavalyi magyar sikertörténetet idén nem írják újra.

2006. 01. 08. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az egy évvel ezelőtti 18. helyével kétségkívül figyelemre méltó eredményt elért Palik László rejtélyes főtengelytörés okán már Afrikába sem hajózhatott át, s csak itthon, az RTL Klub esti összefoglalóiban kommentálja lógó orral a sivatagban zajló eseményeket. Holott az adásterv szerint éppen róla kellene szólnia a műsornak.
Kis Sándorék sem jártak jobban, sőt. A versenyben még pénteken legjobb magyarként a 27. helyen álltak, amikor Jean Belmondo oldalról beléjük rohant. Az abszolút vétlen Kisék hat pördüléssel száz métert repültek a levegőben, de megúszták ép bőrrel, s szerelőbrigádjuk a Nissanjukat is rendbe tette – legalábbis eleinte úgy tűnt. Mert a Kis, Czeglédi duó folytatni szándékozott a versenyt. „Az egész életem arról szól, hogy az utolsó után is van még egy esély. Nem adom fel!” – szögezte le éjjel Kis Sándor. Szombaton hajnalban érkezett meg Atarba, ahol aztán mégis átírta az életfilozófiáját, és úgy döntött, most nincs több esély:
– Nem kockáztatom Péter életét és az enyémet. Szerelőink mindent megtettek, amire lehetőségük volt, de varázsolni sajnos még ők sem tudnak. Mint kiderült, a karambolban megsérültek a bukócsöveink, és azt is csak később vettük észre, hogy a benzintankunk két centiméterrel elmozdult az eredeti helyéről. Ez normál terepen nem okoz gondot, hiszen biztonsági gumitankról van szó, amelyet masszív acélváz rögzít. Viszont vészhelyzet, ne adj’ isten, egy újabb bukfenc esetén belegondolni sem merek, mi történhetne. Egy szó, mint száz, nem szeretném, hogy ötszáz liter benzinben égjünk el. Hazamegyünk” – közölte Kis Sándor.
S hogy mit mondott neki szombaton Belmondo, a neves filmszínész fia, aki annak idején műkedvelőként a Forma–1-be is belekóstolt? Ennyit: Sorry, azaz bocs… De ezt többször is.
Tegnap egyébként mintegy félidőben pihenőnap volt a Dakaron, így a szombati Atar és Nuáksut közötti 8. szakasz után némi helyzetértékelést lehetett tenni. Az autósoknál a francia Magnaldi nyerte az etapot, az összetettben pedig a címvédő, ugyancsak francia Peterhansel ugrott az élre. A még versenyben levő három egységünk közül Szalay Balázsék az 52., Kristóf Mártonék a 76., Liszi Lászlóék a 83. helyen állnak. Megjegyzendő, hogy a rajtnál még 184 autót felvonultató mezőnynek több mint a negyede már elhullott. A motorosoknál a spanyol Coma vezet, az egyedüli magyarként még álló Varga Ákos a 83. A kamionosok között még mind a három egységünk versenyben van, az élen az orosz Csagin áll, Darázsi Zsolték a 17., Szobi Balázsék a 24., Szaller Zoltánék a 33. helyet foglalják el.
Folytatás ma hajnalban, s Dakar bizony még mindig rettenetesen távolinak tűnik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.