Palik László számára az idei Dakar-raliból Lisszabon–Málaga-rali lett. A tavalyi megméretésen minden idők legjobb magyar eredményét jegyző, akkor 18. helyen záró Palik, Darázsi duó Nissan Pickupja már a második napi, Portimao és Málaga közötti szakaszon leamortizálódott. „Málagától 80 kilométer távolságra az autópályán, hozzávetőleg 110 km/órás tempónál a főtengely minden előjel nélkül eltört, és ennek következtében a motor abban a pillanatban javíthatatlanul tönkrement. A Dakar-ralin a motor az autónak azon egysége, amelynek cseréje minden körülmények között tilos, ezért a verseny számunkra akkor és ott véget ért” – adott tájékoztatást komünikében a Palik, Darázsi duó.
A főtengely persze egy autópályán haladó raliautóban előzmény nélkül ritkán törik el, s itt talán hagyatkozhatunk a sportnapilap helyszíni tudósítójára, aki szerint Palikék még a gyorsasági szakaszon belehajtottak egy árokba, s a szóbeszéd szerint az se tett jót a motornak, hogy a pilóta egy esetben magas sebességfokozatból hirtelen túl alacsonyra váltott vissza. Tény, hogy egy szakadékokkal övezett, jobbára szamarak által használt úton könnyen érhetik meglepetések az arra haladókat.
Azt RTL Motorsport Klub másik egysége, a Kis Sándor, Czeglédi Péter duó azonban vette az akadályt, a tegnapi, immár Afrikában, a marokkói Nador és Er-Rachidia közötti, 672 km-es szakaszon (ebből 314 km volt a mért) pedig az igen előkelő, 26. helyen ért be a célba.
– Begyújtottam a rakétákat, egyre bátrabbak lettünk, pedig komoly „rejtett” akadályok voltak a pályán, s ha Péter elnézett volna valamit, pillanatok alatt árokban találjuk magunkat. Kedden elkezdődik a klasszikus Dakar, jönnek a dűnék, reméljük, hogy nem felejtettünk el a homokban menni… – nyilatkozta Kis Sándor, aki nem a legjobb előjelekkel jött el a Dakarra, mert elutazás előtt csúnyán összetörte magát, amikor egy fán rekedt cicát szándékozott kimenteni szorult helyzetéből. Az akció sikeres volt, s a macska, ahogy minden rendes macska, a talpára esett, Kis viszont a bordájára…
Az autósoknál az összetettben a Roma, Magne (spanyol, francia, Mitsubishi) kettős vezet. Kisék a 27., Szalayék a 41., Lisziék a 67., Kristófék a 89. helyen állnak.
Vizsgálat indult Franciaországban a X ellen, mert az algoritmusa alkalmas lehet külföldi beavatkozásra
