Szalay Balázs, aki januárban tizenkettedszer vág neki a világ legnehezebbnek tartott raliversenyének, a sajtótájékoztatóval egybekötött bemutatón elmondta, hogy a változó szabályok miatt új motort kapott az autó. „Az utolsó simításokkal vasárnap lettünk kész, és rövid tesztelést is végeztünk – mondta a pilóta, aki már alig várja, hogy sivatagi körülmények között is kipróbálja a Mokkát. – 6,2 literes, 360 lóerős motor van a gépben. Továbbfejlesztettük a hűtési rendszert, mert a legutóbbi viadalon nagyon sok gondunk volt. Három hónapunk volt az autó megépítésére, ami nem túl sok, de a fiúknak van rutinjuk a gyors munkában.”
Szalay Balázs az eddigi tizenegy verseny közül hét alkalommal ért célba, jelenlegi navigátorával, Bunkoczi Lászlóval mind a hat alkalommal eljutott a végállomásig. A magyar páros tavaly érte el eddigi legjobb eredményét, a huszadik helyen végzett a Dakaron.
A viadalt ötödik alkalommal bonyolítják le Dél-Amerikában. A legutóbbi megmérettetéshez hasonlóan a mezőny január 5. és 20. között ezúttal is három országot szel át, és több mint nyolcezer kilométert tesz meg. A verseny Limában rajtol, majd Argentína érintésével Santiago de Chilében fejeződik be.