Matyi nem hajlandó kezet rázni a várossal

A PMFC-Matias labdarúgócsapatának többségi tulajdonosa elutasította a város egyeurós ajánlatát.

TK
2014. 01. 28. 15:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az üzletember kedden az MTI-hez is eljuttatott nyílt levélben reagált az ajánlatra, amelyet megalázónak nevezett, az eljárást pedig „ingyencirkusznak” minősítette. „Éppen ezért itt és most megragadom az alkalmat, és kimondom: uraim, eddig, és ne tovább!” – áll a levélben. Matyi Dezső hangsúlyozta: „Könnyű kiszámítani, hogy az utóbbi években milyen összeget kellett a labdarúgócsapatra fordítanom a futballklub éves fenntartási költségének sajtóban megjelent összegét figyelembe véve.” Ugyanakkor jelzi, Pécs polgármestere számos alkalommal támogatásáról biztosította, de ennyivel lényegében be is kellett érnie.

A Pécsi Sport Nonprofit Zrt. vezérigazgatója, Vári Attila személyesen vitte be a pécsi focicsapat klubházába a város ajánlatát: Pécs 1 eurót fizetne a klubért. A PMFC Stadion utcai klubházában hivatalosan is átvették a város által tett ajánlatot.

 

Vári Attila újságírók előtt elmondta: az ajánlat tartalmazza azt is, hogy még az adásvétel előtt átvilágítanák a PMFC-Sport Kft.-t, hogy tisztán lássák, milyen pénzügyi helyzetben van a klub. Tudomásuk szerint ugyanis 500 millió forint körül van az adósságállomány.

 

A PSN vezérigazgatója leszögezte, a cél az, hogy a PMFC helyzetét stabilizálják, átlátható legyen a működése, és ezzel együtt befektetőt keressenek. Utóbbiakkal már meg is kezdték a tárgyalásokat, de természetesen várnak Matyi Dezső válaszára is.

Hozzátette, a sajtóban korábban megjelent hírekkel ellentétben a pécsi futballcsapatnak nincs 500 millió forint körüli adóssága. „Alaposabban meg kellett volna [ ] válogatnia az önkormányzatnak a besúgóit, a pécsi futballcsapatnak ugyanis nincs 500 millió forint körüli adóssága, a lejárt tartozások ennek harmadát sem érik el” – olvasható a nyílt levélben.

Matyi Dezső hosszan kritizálja a PSN Zrt. eljárását, és leszögezi: „A tényadatok alapján az »ajánlatnak« nevezett, 1 eurós árat tartalmazó közlés megalázó. Nem pusztán annak, aki több mint hat éven át saját forrásait fordította a labdarúgásra, hanem az összes sportrajongó számára is, akik reménykedtek abban, hogy Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata talán komolyan és érdemben segíteni akarja a labdarúgást.”

A levél így végződik: „Mindezek ellenére összefoglalom a véleményemet: uraim, nem adom fel, a fair play szabályai szerint NEM Önöké a pálya!”

A PécsMa szerint komoly bajban van az Alexandra-cégcsoport és a Matias, ezért Matyi Dezső a PMFC-Matiast használja fel a politikai nyomásgyakorlás eszközeként. A portál belső informátora úgy tájékoztatta az oldalt, hogy a milliárdos így próbál pénzhez és hitelekhez jutni.

A PMFC többségi részesedését közvetve cégein, a Sorvezető Kft.-n és a Pécsi Direkt Kft.-n keresztül birtokló Matyi Dezső tavaly decemberi bejelentése mögött az is állhat, hogy a vállalatbirodalma életveszélyesen meggyengült. Ezt az is alátámasztja, hogy tavaly kétszer rendeltek el végrehajtást a Matias Borászat Kft. ellen a fennálló tartozások miatt. Gazdasági körökben pedig a Matyi cégeit összefogó Alexandra-birodalom nem tekinthető még hazai viszonylatban sem óriásinak, több száz hasonló kaliberű cég van Magyarországon. A PMFC futballklub azonban a kirakatban van, köszönhetően a hazai sportélet, a politika és a média kapcsolatának – írja a Pécsma.hu. A portál úgy értesült, hogy Matyi Dezső abban reménykedik, a futballt felhasználva megkapja azt a sajtófigyelmet, amellyel „zsarolni tudja” a döntéshozókat, politikai szereplőket.

A pécsi portál úgy tudja, hogy volt forgatókönyv a tavaszi idény finanszírozására, ám a tulajdonos bizonyos jogokat visszavett az ügyvezető Feleki Attilától, így kérdésessé válhat, hogy megkapják-e például a fizetésüket a játékosok.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.