„Boldogabb voltam, amíg azt hittem, nyertünk, hiszen az elöl rajtolók közt nem volt gyorsabb nálunk, de azért így sem vagyok elkeseredve – mondta Szalay Balázs szilveszter este a táborban. – Változatos, technikás szakaszon vagyunk túl, ami bár viszonylag rövid, mindössze nyolcvanhét kilométeres volt, de köves, sziklás és homokos terepen egyaránt autóztunk. Azt a szakaszt szerettem a legjobban, amikor pici dűnéket kellett kerülgetnünk. Bemelegítésnek jó volt, s ha nincs az az eltévedés...”
No igen. Tizenkét Dakarral a háta mögött azonban Szalay Balázs is pontosan tudja, a sportban nincs értelmük az olyan mondatoknak, amelyek úgy kezdődnek: „Ha...” . Természetesen megkérdeztük az Opel Dakar Team navigátorát, Bunkoczi Lászlót is, hogy miként történt az a bizonyos eltévedés, ami a párosnak két percébe került.
„Az itinerben volt egy jel, ott mindenki elment nagyon balra, pedig csak kissé balra kellett volna – vázolta a helyzetet Bunkoczi. – Nekünk abból a szempontból még szerencsénk is volt, hogy szembejött egy Toyota, így két percet hagytunk bent a pályán. Összességében kellemes befejezése volt ez az évnek, nem bánnám, ha hasonlóan is folytatódna.”
Újévi fogadalmat a pilóta tett (de nem árulta el), a navigátor nem (mert úgysem tartja be soha); azt azonban mindketten mosolyogva közölték, hogy mivel az éved olyan lesz, ahogy elkezded, számukra valószínűleg a terepraliról szól majd 2014.
Egyébként este az étkezősátorban tábortüzet gyújtottak (szükség is volt rá, mert Marokkóban ilyenkor eléggé „didergősek” az éjszakák), s a mezőny koccintással és finom vacsorával köszöntötte az újévet. Az Opel Dakar Teamnél előkerültek a csapatruházathoz illő parókák, valamint néhány síp, szerpentin és bohócorr, de nem tartott sokáig az ünneplés, hiszen az új év első napján már egy vérbeli afrikai szakasz vár a mezőnyre. Azt pedig szilveszter ide vagy oda, nem szabad félvállról venni.
A verseny másik magyar indulója, a Kovács Miklós-Czeglédi Péter-Ács László trió kategóriájában a negyedik helyen ért célba, a Scania-pilóta azonban elmondta, az első napon inkább az volt a lényeg, hogy bemelegítsen, s hogy megszokja az újításokat, amelyeket végrehajtottak a kamionján, nem pedig az, hogy gyors legyen. Hiszen a verseny java még hátravan...
No igen, a hatezerből még alig több mint hatszáz kilométert teljesített a mezőny.
AFRICA RACE
1. szakasz, Nador–Boudnib (össztáv: 631,66 km, ebből szelektív szakasz: 86,67 km).
Autósok: 1. Jean Antoine Sabatier, Denis Rozoand (francia, Buggy) 1:08:38, 2. Szalay, Bunkoczi (Opel Dakar Team, Opel Mokka) 22 másodperc hátrány, 3. Schlesser, Magnaldi (francia, Schlesser Buggy) 31 mp h.
Kamionosok: 1. Tomas Tomecek, Vojtech Moravek (cseh, Tatra) 1:17:33, 2. Jacinto, Marques, Cochinho (portugál, MAN) 3:13 perc hátrány, 3. Essers, Louwers, Boerboom (belga, MAN) 5:07 p h., 4. Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László (magyar, Scania) 5:10 p h.