A háromszoros földkerülő vitorlázó vasárnap Székesfehérváron mutatta be a 60 lábas, azaz 18 méteres karbonvitorlást, amellyel a hajóosztály világbajnoki sorozatában indul majd. A hároméves terv csúcspontja a 2016–17-es Vendée Globe szóló, nonstop földkerülő verseny lesz. A legkeményebb vitorlázó-megmérettetés 1992–93-as kiírásában a magyar hajós – legjobb nem franciaként – az ötödik helyen ért célba.
A világhírű hajóépítő, Paulovits Dénes üzemében készült járművet Fa Nándor műhelyében fejezték be, a munka 16 ezer órát vett igénybe. „Ezen a hajón minden alkatrész egyedi, abszolút hi-tech, mintegy harminc kilométer kábel és több kilométer kötél van beleépítve” – mondta Fa Nándor.
A hajónak meg kell felelnie a versenyeket szervező IMOCA szigorú, mintegy százoldalas szabályzatának, a felmérő bizottság már az építés közben is ellenőrizte ennek betartását. A vízre tétel után is tesztelik majd, például egy daruval felborítják, és a hajósnak egyedül fel kell tudnia állítani.
A járművet az Adriára szállítják, ahol a vízen elvégzik a még hátralévő munkálatokat, majd április–májusban esedékes a bevitorlázása.
Az első verseny, amelyen a hatvanéves magyar sportember szeretne részt venni, az Atlanti-óceánt átszelő, New York és Barcelona közötti, június 1-jén rajtoló páros megmérettetés, ahol Fa Nándor társa a volt olimpikon, Goszleth Marcell lesz. Ezután következik december végén a Barcelona World Race nevű kétszemélyes nonstop földkerülő verseny.
Több kisebb, a 60 lábas sorozatba tartozó pontgyűjtő viadal is szerepel a programban, a szériában kétévente hirdetnek világbajnokot. A végső cél pedig az újabb Vendée Globe-részvétel.
Fa Nándor 2012 decemberében jelentette be: 15 év után úgy döntött, hogy ismét tengeren fog versenyezni.