„A szárazföldre való átállás az 52 napos nyílt vízi menet ellenére a szokottnál sokkalta könnyebben ment. A dél-afrikai magyarok vendégszeretete, a száraz ruha, a nyolcórás éjjeli alvás mind-mind merőben eltér a hajón lévő különös kinti élettől. Odakinn az időjárás és a hajó folyamatos hajtása határozza meg az ember életét, miközben az óceán végtelenségében az élettér pár négyzetméterre csökken és ennyi idő alatt az ember szinte összeforr a hajóval, amely az életben maradást biztosítja számára a legnagyobb vihar közepette is” – írja honlapján Rakonczay. Ezt jelzi, hogy a reggeli kikötés után késő délutánig még a hajón dolgozott és nehezen vette rá magát, hogy pár órára otthagyja a kikötőt és besétáljon a városba.
A sportoló arról is beszámol, hogy a generátor újra tönkrevágta az akkumulátorokat, így utazása utolsó hónapjában csak a napelemek szolgáltattak áramot, ami nem volt túl sok az „autopilot” működtetéséhez. „Emiatt késő délutántól napkeltéig minden éjjel folyamatosan fogni kellett a kormányt, ami a hajnali órákban már igen kimerítő tud lenni viszont az éjszakák hosszú óráiban bőven volt időm a déli félteke csillagképeinek alaposabb megismerésére” – így a sportoló.
Rakonczaynak az északi féltekén nagyobb szerencséje volt a szelet illetően és egyenletesebb menetet tudott tartani. A brazil Fernando de Noronha sziget után a szélcsendek viszont komolyan lelassították.
„A fokvárosi továbbindulás a hajó tulajdonosának kérésére a következő szezon elejére lett kitűzve, így addig Magyarországon leszek. Előadásokkal, az Atlantic Challenge-re tervezett evezős versenyhajó építésével, és egy külföldi óceánátevezés segítésével fogok addig foglalkozni” – írja az óceánátevezés rekordját megjavító kenus.
A közel két hónap alatt írt hajónapló és az útleírások mellett új képek és hamarosan videók is elérhetők lesznek Rakonczay Gábor honlapján.
A vállalkozó kedvű sportoló november végén kelt útra egy 44 lábas, Colvic típusú kétárbocos hajóval a spanyolországi Benalmádenából. A célja, hogy a Jóreménység foka, a Leeuwin-fok és a Horn-fok megkerülésével, vagyis az úgynevezett klasszikus déli útvonalon kerülje meg a Földet. Sérüléséről, rövid kitérőjéről ide kattintva olvashat.