No persze minden viszonyítás kérdése, és a bahreini kollektív tesztelésen a vasárnap valóban nagyságrendekkel jobban sült el a Red Bull számára, mint a szombati, amikor a német pilóta első nekifutásra a negyedik kanyarig jutott el, másodjára pedig már csak a bokszutca végéig. Ott kiszállt, és ő is segített visszatolni az autóját a bokszba. Amit akkor Vettel nagyvonalúan úgy kommentált, hogy vannak problémáik, de ezeket orvosolják.
Nos, a jövő hét végén a melbourne-i Ausztrál Nagydíjjal beinduló világbajnokság előtti utolsó hivatalos tesztnapon Szahírban a címvédő csakugyan megtett 77 kört, de nem egyhuzamban, így a Red Bull ezúttal sem tudott versenyt szimulálni, ráadásul lassan is ment. Az egyetlen pozitívum az volt, hogy most legalább nem robbant le az autó
Nyilván kínos lenne kimondani, hogy meztelen a király, azonban napnál világosabb, hogy az elmúlt négy évben egyeduralkodó energiaitalos istálló nem tudott megbirkózni azzal az összetett problémával, amit a turbómotorok visszatérése jelent; ráadásul a motorszállítója, a Renault is csődöt mondott. S ezt, ha természetesen nem is ilyen kategorikusan, az autógyár is elismeri. „Nagyon nyugtalanító hétvégénk lesz Melbourne-ben” – mondja Rob White, a Renault technikai igazgatója. A Renault a Red Bull mellett a Lotusnak, a Toro Rossónak és a Caterhamnek szállít erőforrást, így ezek a csapatok is aggódhattak, mire jutnak majd az Albert Parkban.
A szezon előtt tizenkét napot gyakorolhattak a csapatok a spanyolországi Jerezben és Szahírban, és szembetűnő, hogy tizenegy napon Mercedes-motorral hajtott autó jegyezte a legjobb köridőt: a Mercedes, a McLaren és a Force India egyaránt háromszor, a Williams kétszer, a kakukktojás a legelső napon a Ferrari volt. A legerősebbnek a Mercedes (Nico Rosberg, Lewis Hamilton) tűnik, meglepően jó a Williams (Felipe Massa, Valtteri Bottas), de igazából még azt kell ízlelgetnünk, hogy a Red Bull és a legutóbbi négy vb-címet begyűjtő Sebastian Vettel most sehol nincs