Olyasféle hatalomátvételre készül a túraautó-vb-n a Citroen, mint amilyen a Formula 1-ben már körvonalazódni látszik a Mercedes elsöprő fölénye nyomán, s a franciák mit sem foglalkoznak azzal, hogy a WTCC sorozatba idén kapcsolódtak be. No persze két pilótájuk felettébb otthonosan mozog a pódiumon: Yvan Muller négyszer nyerte meg a vb-t, ő a címvédő, de lecserélte Chevrolet-t, Sébastien Loeb pedig a Citroen ékköve, csak éppen eddig raliban gyűjtött be kilenc vb-trófeát. Most ő is abban a C-Élysée-ben ül, amely a teszteken már tönkreverte a mezőnyt, szombaton pedig a szezonnyitó Marokkói Nagydíj időmérőjén is tarolt. Meglepetésre azonban nem Loeb vagy Muller, hanem Citroen deklaráltan harmadik számú pilótája, az argentin José María López jegyezte a legjobb köridőt. Muller a második, Loeb a harmadik legjobbat, de Muller a rá kirótt büntetés miatt végül a negyedik helyre került.
Számunkra persze fontosabb, hogy Michelisz Norbert (nyitóképünkön) a szabadedzéseken elért tizenegyedik és tizedik helye után a kvalifikációban is megfontoltan lépkedett előre a Honda Civicjével, az első etapban a kilencedik, a másodikban a nyolcadik idővel zárt, ami azt jelenti, hogy vasárnap Marrákesben az első futamon a nyolcadik, a másodikban pedig – ahol az első tíz hagyományosan fordított sorrendben indul – a harmadik helyről vághat neki a tizennégy körös távnak.
Az első futamban az élen pillanatok alatt összeállt a Citroen-trió, és López, Loeb, Muller sorrendben békességben be is vonatozott a célba. Michelisz a rajt után egy helyet előrelépett, de az utolsó előtti körben nekikoccantak, kiterelték a rázókövekre, ketten is megelőzték, s a végére nagyon lelassulva kilencedik lett. Ám amíg elkönyveltük, hogy azért ez is hozott két pontot neki a vb-n, jött a lesújtó hír: a Zengő Motorsport versenyzője a szervópumpa meghibásodása miatt nem tud elindulni a második futamon. Ahol ugyebár a harmadik helyről rajtolva még jobbak lettek volna az esélyei a pontszerzésre. Michelisz, aki az előző két világbajnokságon egyaránt hatodik lett, csak április elején kapta meg az autóját – miközben a Citroen hónapokon keresztül tesztelt –, így Marokkóban csak annyit irányozott elő, hogy minél jobban megismerje a Civicet. De ezt természetesen nem úgy gondolta, hogy a szerelőműhelyben ismerkedik vele.
Mégis talán jobb, hogy a második futamon nem volt ott az élen a rajtnál, mert rögtön nagy baleset történt, s még az előrenyomuló Muller autója is összetört. Maradt viszont Citroennel Loeb és López, akik mint kés a vajon, úgy hatoltak át a mezőnyön. Sébastien Loeb a túraautó-vb-n első futamgyőzelmét jegyezte, és aligha az utolsót. „Nem gondoltam, hogy a kilencedik helyről indulva nyerni tudok, de szerencsére a rajt után elkerültem a nagy balesetet, és utána tudtam előzni. Mindig jó érzés nyerni, boldog vagyok, és szeretnék gratulálni a csapatnak, mert nagyon jó autónk van” – nyilatkozta Loeb.
Az első eredményhirdetésre a marokkói szervezőknek nem jött össze a francia himnusz lejátszása – pedig erre készülhettek volna –, így jobb híján a Citroen szerelői énekelték el a Marseillaise-t. De amikor Loeb ugrott fel a dobogó tetejére, akkorra már orvosolták a problémát a rendezők.