Ami a Formula 1-ben a Mercedes, az itt a Citroen

Marokkóban a ralilegenda Sébastien Loeb rögtön futamot nyert, Michelisz Norbert kilencedik hellyel indított.

2014. 04. 13. 18:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Olyasféle hatalomátvételre készül a túraautó-vb-n a Citroen, mint amilyen a Formula 1-ben már körvonalazódni látszik a Mercedes elsöprő fölénye nyomán, s a franciák mit sem foglalkoznak azzal, hogy a WTCC sorozatba idén kapcsolódtak be. No persze két pilótájuk felettébb otthonosan mozog a pódiumon: Yvan Muller négyszer nyerte meg a vb-t, ő a címvédő, de lecserélte Chevrolet-t, Sébastien Loeb pedig a Citroen ékköve, csak éppen eddig raliban gyűjtött be kilenc vb-trófeát. Most ő is abban a C-Élysée-ben ül, amely a teszteken már tönkreverte a mezőnyt, szombaton pedig a szezonnyitó Marokkói Nagydíj időmérőjén is tarolt. Meglepetésre azonban nem Loeb vagy Muller, hanem Citroen deklaráltan harmadik számú pilótája, az argentin José María López jegyezte a legjobb köridőt. Muller a második, Loeb a harmadik legjobbat, de Muller a rá kirótt büntetés miatt végül a negyedik helyre került.

Számunkra persze fontosabb, hogy Michelisz Norbert (nyitóképünkön) a szabadedzéseken elért tizenegyedik és tizedik helye után a kvalifikációban is megfontoltan lépkedett előre a Honda Civicjével, az első etapban a kilencedik, a másodikban a nyolcadik idővel zárt, ami azt jelenti, hogy vasárnap Marrákesben az első futamon a nyolcadik, a másodikban pedig – ahol az első tíz hagyományosan fordított sorrendben indul – a harmadik helyről vághat neki a tizennégy körös távnak.

Az első futamban az élen pillanatok alatt összeállt a Citroen-trió, és López, Loeb, Muller sorrendben békességben be is vonatozott a célba. Michelisz a rajt után egy helyet előrelépett, de az utolsó előtti körben nekikoccantak, kiterelték a rázókövekre, ketten is megelőzték, s a végére nagyon lelassulva kilencedik lett. Ám amíg elkönyveltük, hogy azért ez is hozott két pontot neki a vb-n, jött a lesújtó hír: a Zengő Motorsport versenyzője a szervópumpa meghibásodása miatt nem tud elindulni a második futamon. Ahol ugyebár a harmadik helyről rajtolva még jobbak lettek volna az esélyei a pontszerzésre. Michelisz, aki az előző két világbajnokságon egyaránt hatodik lett, csak április elején kapta meg az autóját – miközben a Citroen hónapokon keresztül tesztelt –, így Marokkóban csak annyit irányozott elő, hogy minél jobban megismerje a Civicet. De ezt természetesen nem úgy gondolta, hogy a szerelőműhelyben ismerkedik vele.

Mégis talán jobb, hogy a második futamon nem volt ott az élen a rajtnál, mert rögtön nagy baleset történt, s még az előrenyomuló Muller autója is összetört. Maradt viszont Citroennel Loeb és López, akik mint kés a vajon, úgy hatoltak át a mezőnyön. Sébastien Loeb a túraautó-vb-n első futamgyőzelmét jegyezte, és aligha az utolsót. „Nem gondoltam, hogy a kilencedik helyről indulva nyerni tudok, de szerencsére a rajt után elkerültem a nagy balesetet, és utána tudtam előzni. Mindig jó érzés nyerni, boldog vagyok, és szeretnék gratulálni a csapatnak, mert nagyon jó autónk van” – nyilatkozta Loeb.

Az első eredményhirdetésre a marokkói szervezőknek nem jött össze a francia himnusz lejátszása – pedig erre készülhettek volna –, így jobb híján a Citroen szerelői énekelték el a Marseillaise-t. De amikor Loeb ugrott fel a dobogó tetejére, akkorra már orvosolták a problémát a rendezők.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.