Csak a Mercedes a Mercedes ellenfele

Bahreinben Nico Rosberg nyerte az időmérőt Lewis Hamilton előtt, a többiek a nyomukba sem értek Szahírban.

2014. 04. 05. 17:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Forma–1-es világbajnokság első két nagydíja száz százalékban igazolta az előjelzéseket, miszerint idén a Mercedes tűnik a legütőképesebbnek. Melbourne-ben Nico Rosberget, Szepangban Lewis Hamiltont intették le elsőként, s ugyan a 2008-as világbajnok britnek Ausztráliában becsúszott egy gikszer, műszaki hiba miatt már a negyedik körben kiesett, mindkét versenyen ő indulhatott az első rajtkockából. S most a Bahreini Nagydíjon a szabadedzések azt sejtették, hogy az erőviszonyok semmit sem változtak. Mind a három tréningen Hamilton jegyezte a legjobb köridőt, Rosberg pedig a második legjobbat. A pénteki két szabadedzésen Fernando Alonso (Ferrari) végzett a harmadik helyen, a szombatin Sergio Pérez (Force India). De a mexikói is több mint fél másodperccel szorult Rosberg mögé. Az éllovas Hamilton egy tizedet vert csapattársára. A legutóbbi négy vb-címet begyűjtő Sebastian Vettelnek (Red Bull) nem indult jól a szombat, mert kicsúszott a pályáról, lágy gumikon nem is teljesített mért kört, így a huszonkét pilóta között utolsó előtti lett.

A Forma–1-es história jubileumi 900. nagydíján, egyben a tizedik Bahreini GP-n most először villanyfényes futamot rendeznek, így az időmérőt is este, reflektorok előtt bonyolították le a szahíri pályán. A kvalifikáció első szakaszát Romain Grosjean túlélte az idén eddig nagyon gyenge Lotusszal, a francia szinte az utolsó pillanatban kilenc ezreddel előzte meg és ejtette ki csapattársát, Pastor Maldonadót. Búcsúzott Adrin Sutil (Sauber), Kobajasi Kamui (Caterham), Jules Bianchi (Marussia), Marcus Ericcson (Caterham) és Max Chilton (Marussia) is, ebben a sorrendben.

A második szakaszban már „nagyvadak” is hullottak, a váltóproblémákkal küszködő Vettel meglepetésre csak 11. lett, s Nico Hülkenberg (Force India), Danyiil Kvjat (Toro Rosso), Jean-Éric Vergne (Toro Rosso), Esteban Gutiérez (Sauber) és Grosjean számára is véget ért az időmérő. Vettel mellett Hülkenberg is nagyon bosszankodhatott.

A legjobb tízben aztán már a legjobbak sem tartalékolhattak, s Rosberg (nyitó képünkön) nem is vacakolt sokat, 1:33,185 perces körrel nyitott. Hamilton „csak” 1:33,464-gyel a többiek pedig a közelükbe sem kerültek. Hamilton második próbálkozásánál hibázott, nem tudott javítani, így a két Mercedes közül most Rosberg nyerte meg az időmérőt. Daniel Ricciardo (Red Bull) 1:34,055-tel feljött a harmadik helyre, de mivel Szepangból tíz rajthelyes büntetést hozott magával, vasárnap csak a 13. rajtkockából indulhat. A 4-10. helyeken Valtteri Bottas (Williams), Pérez, Kimi Räikkönen (Ferrari), Jenson Button (McLaren), Felipe Massa (Williams), Kevin Magnussen (McLaren), Alonso sorrend alakult ki az időmérőn, értelemszerűen a rajtnál eggyel előrébb lépnek. S Vettel is a tizedik helyről indulhat, de ennek aligha örül...

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.